ZADANIA  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 

1. Oznaki wiosny -w marcu jak w garncu - doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głoski g; budzenie zainteresowania czytaniem; kształtowanie umiejętności posługiwania się nazwami dni tygodnia; rozwijanie sprawności grafomotorycznej u dzieci; rozwijanie sprawności fizycznej – kształtowanie celności i zręczności pod[1]czas zabaw z piłką; stosowanie się do umów i reguł w zabawach, budzenie ciekawości poznawczej dziecka; rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi, rozwijanie myślenia logicznego – dobieranie ubrań stosownych do pogody; kształtowanie spostrzegawczości i umiejętności logicznego wypowiadania się na temat ilustracji;

 

2. Wszystko rośnie - rozwijanie myślenia logicznego podczas zabawy z kodowaniem; rozwijanie myślenia matematycznego; rozwijanie percepcji wzrokowej; doskonalenie sprawności manualnej dzieci, budzenie ciekawości poznawczej dziecka, nasze kwiaty” – zabawa badawcza. Poszerzanie wiedzy dzieci na temat świata roślin; wzbogacanie słownika czynnego dzieci, „Zakładamy hodowlę” – rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, kształtowanie umiejętności mierzenia i posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do wzrost

 

3. Pracowita wiosna - kształtowanie postaw społecznych – pomaganie innym, rozpoznawanie i podawanie nazw narzędzi ogrodniczych; dokonywanie syntezy słuchowej wyrazów. Rozmowa na temat obrazka przedstawiającego wiosenne prace w ogrodzie. omawianie kolejnych etapów wiosennych prac w ogródku, naśladowanie tych czynności. doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu , poszerzanie słownika czynnego dzieci; zapoznanie z wyglądem cieplarni i znaczeniem upraw szklarniowych.

 

Na wsi - ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej; podawanie nazw miejsc, w których zamieszkują zwierzęta gospodarskie: obora, stajnia, kurnik, chlew. „Domy zwierząt” – rozmowa dotycząca nazw budynków gospodarczych, w których mieszkają poszczególne zwierzęta. sprawne przeliczanie w zakresie 8; odwzorowywanie liczebności za pomocą zbiorów zastępczych, liczmanów oraz cyfr; posługiwanie się liczebnikami porządkowym, Rozmowa na temat wiersza; przedstawienie właściwości zdrowotnych produktów mlecznych.

 

5. Święta Wielkanocne - „Wielkanocne zwyczaje” – rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów. Wyjaśnienie pojęcia tradycja; poznanie tradycji wielkanocnych związanych z różnymi regionami Polski: Łowiczem, Śląskiem, Podhalem, „Przygoda zajączka” – określanie następstw zdarzeń w historyjce obrazkowej, – prezentacja różnych pisanek i kraszanek, „Symbole wielkanocne” – zgromadzenie i omówienie symboli związanych z Wielkanocą; rozwiązywanie zagadek dotyczących tychże symboli

 

                                                                      Marcowe żaby

Już wiosna na polach sadzi krokusy. Zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy

 

Ref.: A żaby rechu rech, żaby się cieszą, że ten marzec, rechu rech,

         wszystko pomieszał. Raz słońce, a raz deszcz,

         idzie wiosna, a tu śnieg. Bo w marcu jak w garncu,

        rechu rech, żabi śmiech.

 

2. A deszczem umyte drzewa są czyste. Na gałązkach już rosną kotki puszyste.

 

Ref.: A żaby...

 

3. Na łące bociany głośno klekocą. Rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.

 

 Ref.: A żaby...