ZAMIERZENIA  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 

  1. Na wsi - poznanie zwierząt żyjących na wsi; „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – rozwiązywanie zagadek słuchowych. „Czyje to domy?” – dobieranie domu do jego mieszkańca, poszerzenie słownika czynnego dzieci: stajnia, obora, chlewik, kurnik, buda. „To dom dla…” – zabawa dydaktyczna; odczytywanie nazw domów zwierząt. „Wiemy wszystko o zwierzętach!” – zabawa dydaktyczna; analiza i synteza wzrokowa, przeprowadzanie klasyfikacji zwierząt zgodnie z jedną podaną cechą
  2. Praca rolnika - pogłębianie wiedzy na temat pracy rolnika; rozwijanie logicznego myślenia, rozmowa   ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia pracy rolnika dla wszystkich ludzi. „Praca rolnika” – zabawa naśladowcza twórcza; utrwalenie nazw czynności wykonywanych przez rolników w ciągu całego dnia, bogacenie słownika dzieci o wyrazy związane z pracą rolnika; pokaz różnych produktów pochodzących ze zboża, np. mąki, kaszy jęczmiennej, kaszy manny, płatków kukurydzianych i owsianych, kaszy jaglanej.
  3. Chronimy środowisko - poznanie znaczenia działań proekologicznych, odróżnianie dobrych zachowań od złych; rozwijanie umiejętności językowych; budzenie ciekawości poznawczej; wprowadzenie pojęć fauna i flora. Co oznacza niebieski kolor na mapie?” i „Skąd się bierze woda w kranie?” – zabawy dydaktyczne; kształtowanie postaw ekologicznych, poszanowania wody
  4. Kto ty jesteś? - : kształtowanie postawy patriotycznej; poznanie symboli narodowych; wyjaśnienie pojęcia ojczyzna. Poznanie znaczenia postawy patriotycznej. „Co to jest Polska?” – praca z mapą konturową Polski; ćwiczenia w czytaniu, szukanie i zaznaczanie na mapie miejscowości lub miasta położonego najbliżej miejsca zamieszkania dzieci. ; poznanie różnych strojów ludowych. „Strój z mojego regionu” .

•  Warszawa Julian Tuwim

Jaka wielka jest Warszawa!

Ile domów, ile ludzi!

Ile dumy i radości

W sercach nam stolica budzi!

Ile ulic, szkół, ogrodów,

Placów, sklepów,

ruchu, gwaru,

Kin, teatrów,

samochodów I spacerów,

i obszaru!

Aż się stara Wisła cieszy,

Że stolica tak urosła,

Bo pamięta ją maleńką,

A dziś taka jest dorosła.

 

POJĘCIA MATEMATYCZNE

- rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 8 w trzech aspektach;

- klasyfikacja według dwóch cech.

– zabawy utrwalające umiejętność przeliczania, pojęcie zbioru 8-elementowego, umiejętność           

- posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 8 oraz podpisywanie zbiorów za pomocą liczb, stosowanie znaku =.

- dokładanie, podpisywanie działań za pomocą cyfr i znaku =

 - zapoznanie ze znakiem +;

 

PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA

- kształtowanie zainteresowania czytaniem

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania poznanych liter;

-  ćwiczenia w czytaniu prostych tekstów; czytanie globalne nazw produktów spożywczych

- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej;

- „Co to za zwierzę?” – rozwiązywanie zagadek. „Rebus z głoskami” – zabawa dydaktyczna.

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedz;

- próby odczytywania sylab z poznanych wcześniej liter i całych prostych wyrazów; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.