Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze marzec

                                      

1.ROBIMY ZAKUPY

Dziecko: wie jak funkcjonuje sklep, wypowiada się nt. różnych produktów, wie na czym polega praca ekspedientki, opowiada o pracy ekspedientki, wyodrębnia słowa na podana głoskę, wie w jakim sklepie można kupić dane produkty, potrafi właściwie zachować się w czasie robienia zakupów, nazywa nominały monet  i banknotów.

 

2.SKĄD BIERZEMY PIENIĄDZE?

Dziecko: zna znaczenie przysłowia „bez pracy nie ma kołaczy”, chętnie pomaga innym, wymienia nazwy sklepów wie na czym polega praca bankowca, zna różnice miedzy płaceniem za towary dawniej, a dzisiaj,  wie co to jest bank, bankomat, pin, karta płatnicza, wie co można oszczędzać, wie jak należy oszczędzać pieniądze.

 

3.MARCOWA POGODA

 Dziecko: zna symbole pogody i potrafi je wykorzystać, zna przysłowie „W marcu jak w garncu”

rozwiązuje zagadki o marcu, rozpoznaje i nazywa różne rodzaje wiatru, wymienia oznaki przedwiośnia, wie jak należy ubrać się do określonej pogody.

 

4.WITAMY WIOSNĘ

Dziecko: wypowiada się nt.  mieszkańców lasu, zna i wymienia cechy charakterystyczne dla wiosny  i zimy, nazywa kwiaty wiosenne, wie co jest potrzebne do rozwoju roślin.

 

 „SŁONECZKO ZŁOTE”

Słoneczko złote mocno świeć

bo wtedy żyć przyjemniej jest

gdy promyczkami gilgasz mnie

to ja cichutko śmieję się hi, hi.

 

Gdy drugiej półkuli ciepełko chcesz dać,

a u nas jest ciemno i pora już spać

to wtedy mam sny, a w snach zawsze ty, słoneeeczko.

 

Słoneczko złote mocno świeć

bo wtedy żyć przyjemniej jest

gdy promyczkami gilgasz mnie

to ja cichutko śmieję się hi, hi.