Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze październik
I. W ogrodzie warzywnym - dziecko: zna nazwy warzyw, dzieli słowa na sylaby, wyodrębnia głoski w nagłosie, pamięta o myciu warzyw przed spożywaniem ich, rozpoznaje warzywa po dotyku, przelicza warzywa i określa liczebność zbioru, posługuje się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo.
II. Jesień w parku - dziecko: rozpoznaje i nazywa kolory, nazywa rozpoznane drzewa liściaste, zna liście drzew: kasztanowca, dębu i klonu, segreguje dary jesieni, układa liczmany zgodnie z liczebnością, układa rytmy zgodnie z podanym kodem
III. Jesień w lesie - dziecko: zna kolory jesieni, określa cechy zwierząt, rozmawia z innymi nt. grzybów, liczy grzyby, odzwierciedla liczebność kartonikiem z kropeczkami , zna budowę grzyba, rozróżnia grzyby jadalne i niejadalne posługuje się liczebnikami porządkowymi, naśladuje głosy zwierząt, rozumie pojęcie lekarze drzew
IV. Przygotowania ludzi do zimy - dziecko: zna kolejne etapy kiszenia kapusty, zna wartości odżywcze kapusty, zna nazwy i kolory owoców wie, że owoce są zdrowe, rozróżnia pojęcia: drzewa- krzewy
„Przyszła jesień”
Przyszła jesień do przedszkola
stanęła na progu (3x)
zapytała jesień dzieci:
czy wejść do was mogę (2x)
hej.
Nie, nie możesz,
my nie chcemy
cię tu widzieć pani (3x)
bo jak wejdziesz do przedszkola
naśmiecisz listkami (2x)
hej.