Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze   październik  

 

I. W ogrodzie warzywnym - dziecko: zna nazwy warzyw, dzieli słowa na sylaby, wyodrębnia głoski w nagłosie, pamięta o myciu warzyw przed spożywaniem ich, rozpoznaje warzywa po dotyku, przelicza warzywa i określa liczebność zbioru, posługuje się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo.

 

II. Jesień w parku - dziecko: rozpoznaje i nazywa kolory, nazywa rozpoznane drzewa liściaste, zna liście drzew: kasztanowca, dębu i klonu, segreguje dary jesieni, układa liczmany zgodnie z liczebnością, układa rytmy zgodnie z podanym kodem

 

III. Jesień w lesie - dziecko: zna kolory jesieni, określa cechy zwierząt, rozmawia z innymi nt.  grzybów, liczy grzyby, odzwierciedla liczebność kartonikiem z kropeczkami , zna budowę grzyba, rozróżnia grzyby jadalne i niejadalne posługuje się liczebnikami porządkowymi, naśladuje głosy zwierząt, rozumie pojęcie lekarze drzew

 

IV. Przygotowania ludzi do zimy - dziecko: zna kolejne etapy kiszenia kapusty, zna wartości odżywcze kapusty,  zna nazwy i kolory owoców wie, że owoce są zdrowe, rozróżnia pojęcia: drzewa- krzewy

 

  „Przyszła jesień”

 

Przyszła jesień do przedszkola

stanęła na progu (3x)

zapytała jesień dzieci:

czy wejść do was mogę (2x)

hej.

Nie, nie możesz,

my nie chcemy

cię tu widzieć pani (3x)

bo jak wejdziesz do przedszkola

naśmiecisz listkami (2x)

hej.