Zadania dydaktyczno- wychowawcze

1.Tutaj mieszkam:

- zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami dla środowiska wiejskiego i miejskiego

- rozwijanie wyobrażni przestzennej

- -utrwalanie znajomości adresu zamieszkania i zasad zachowania się w miejscach publicznych

2.Nasi rodzice:

- poznanie pojęcia „portret rodzinny” oraz kształtowanie umiejętności odwzorowywania w pracy plastycznej postaci ludzkiej z możliwie największą ilością szczegółów

- rozwijanie umiejętności odkodowywania i grania znaków muzycznych ( umownych) partytury  „Marsz Turecki”

 - wdrażanie do współpracy w grupie

3. Co słychać na wiosennej łące:

- bogacenie słownictwa o nazwy kwiatów i zwierząt na łące i w ogrodzie

- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 6-ciui i logicznego myślenia

- kształtowanie postaw proekologicznych poprzez  umiejętność współdziałania w prostych pracach ogrodniczych i obserwacji przyrodniczych długoplanowych

4.Dzieci świata:

- poznajemy prawa, obowiązki i zabawy dzieci różnych narodowości

- rozwijanie empatii oraz uwrażliwianie dzieci na inność drugiego człowieka

- doskonalenie umiejętności myślenia przyczynowo- skutkowego

Piosenka do nauki „Panie Janie”  ( w języku polskim, angielskim, francuskim, niemieckim)

 

Wiersz do nauki: Gabriela  Skrzypczak „ OBIETNICA”

 

My mali Strażnicy Przyrody

Ziemio  dziś obiecujemy Tobie:

Chronić twe pola i łąki

Dbać o żuki i biedronki

Chronić twe morza i wody

Nie zanieczyszczać przyrody.

Dbać o zwierzęta, rośliny

Nie znęcać się nad nimi.

Karmić, poić i podlewać

Wciąż sadzić młode drzewa.

Aby, gdy odejdziemy -

Ziemia nadal istniała

I swym wyglądem

Wszystkim Raj  przypominała.