Zadania dydaktyczno- wychowawcze
1.Tutaj mieszkam:
- zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami dla środowiska wiejskiego i miejskiego
- rozwijanie wyobrażni przestzennej
- -utrwalanie znajomości adresu zamieszkania i zasad zachowania się w miejscach publicznych
2.Nasi rodzice:
- poznanie pojęcia „portret rodzinny” oraz kształtowanie umiejętności odwzorowywania w pracy plastycznej postaci ludzkiej z możliwie największą ilością szczegółów
- rozwijanie umiejętności odkodowywania i grania znaków muzycznych ( umownych) partytury „Marsz Turecki”
- wdrażanie do współpracy w grupie
3. Co słychać na wiosennej łące:
- bogacenie słownictwa o nazwy kwiatów i zwierząt na łące i w ogrodzie
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 6-ciui i logicznego myślenia
- kształtowanie postaw proekologicznych poprzez umiejętność współdziałania w prostych pracach ogrodniczych i obserwacji przyrodniczych długoplanowych
4.Dzieci świata:
- poznajemy prawa, obowiązki i zabawy dzieci różnych narodowości
- rozwijanie empatii oraz uwrażliwianie dzieci na inność drugiego człowieka
- doskonalenie umiejętności myślenia przyczynowo- skutkowego
Piosenka do nauki „Panie Janie” ( w języku polskim, angielskim, francuskim, niemieckim)
Wiersz do nauki: Gabriela Skrzypczak „ OBIETNICA”
My mali Strażnicy Przyrody
Ziemio dziś obiecujemy Tobie:
Chronić twe pola i łąki
Dbać o żuki i biedronki
Chronić twe morza i wody
Nie zanieczyszczać przyrody.
Dbać o zwierzęta, rośliny
Nie znęcać się nad nimi.
Karmić, poić i podlewać
Wciąż sadzić młode drzewa.
Aby, gdy odejdziemy -
Ziemia nadal istniała
I swym wyglądem
Wszystkim Raj przypominała.