ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1.W KOSMOSIE
Poznanie pojęć „kosmos”, „Układ Słoneczny”, „planety”, zapoznanie ze sprzętem do obserwowania i badania kosmosu oraz z zawodem astronoma i astronauty, poszerzenie wiedzy na temat ruchu planet, zwłaszcza ruchu obrotowego Ziemi wokół własnej osi oraz wokół Słońca, poznanie zjawiska dnia i nocy, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych i plastycznych, poznanie nazw i wyglądu statków kosmicznych oraz ubrań astronautów, przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, czerpanie radości ze wspólnych zabaw muzyczno-ruchowych.
2.KARNAWAŁ
Poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie empatii, uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i słuchu fonematycznego, wdrażanie do zachowania ciszy podczas wykonywania wszelkich zadań, doskonalenie umiejętności przeliczania, wzmacnianie wiary we własne możliwości, zapoznanie z tradycją tłustego czwartku, uwrażliwianie na piękno ruchu połączonego z muzyką, poszerzanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do udziału we wspólnych zabawach i tańcach podczas imprez przedszkolnych.
3.PREHISTORYCZNY ŚWIAT
Zachęcanie do interesowania się pamiątkami i reliktami z przeszłości, uświadomienie roli muzeum w życiu człowieka, zapoznanie z zawodem archeologa i paleontologa, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, poszerzanie wiadomości o dinozaurach, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych i manualnych, wyrażanie ekspresji twórczej, m.in. plastycznej, ćwiczenie percepcji słuchowej i wzrokowej, rozwijanie kreatywności.
4.POD ZIEMIĄ, POD WODĄ
Zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami Ziemi, zachęcanie do odbierania świata wieloma zmysłami, kształtowanie prawidłowego sposobu radzenia sobie z emocjami, doskonalenie chwytu pisarskiego, wprowadzenie pojęcia „rafa koralowa”, utrwalanie wiedzy na temat złóż kopalni i ich rodzajów, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków, zapoznanie dzieci z naturalnymi dźwiękami Ziemi, ćwiczenie orientacji w przestrzeni, zapoznanie dzieci z budową wulkanów i procesami zachodzącymi w nich.
5.WSZYSTKO JEST MUZYKĄ
Uświadomienie dzieciom wagi dźwięków w życiu codziennym, skłonienie do zastanowienia się, czym jest cisza, rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej, utrwalanie zasad komunikacji, zapoznanie z zawodem dyrygenta i pracą orkiestry, zapoznanie z instrumentami muzycznymi i podziałem ich ze względu na źródło dźwięku, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów, utrwalenie nazw emocji i min z nimi związanych, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, doskonalenie się w dokładnym wykonywaniu wszystkich ćwiczeń i zadań, poszerzanie wiedzy na temat właściwego zachowania podczas koncertu, ćwiczenie aparatu mowy poprzez wymawianie wyrazów dźwiękonaśladowczych.
Piosenka „W Układzie Słonecznym”
Ref. W Układzie Słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale
1. Merkury, to ja! Jestem pierwszy i najmniejszy
Moją powierzchnie pokrywają ogromne kratery
Z własną pogodą nie umiem dojść do zgody
W dzień jest mi gorąco, w nocy bardzo marznę, brrr
Mam na imię Wenus Jestem druga w kolejności
U mnie nieustannie upał jest bezlitosny
Wiruję wolno, nigdzie się nie śpieszę
I bardzo jasno świecę się na niebie
Tu Ziemia! Witam serdecznie! Czuję się świetnie
Zamieszkują mnie roślinki, zwierzątka i ludzie
Jestem trzecią planetą od Słońca Moja atmosfera jest cudna
Mam dużo wody, więc śmiało wpadnij się ochłodzić
Hej tu Mars, planeta numer cztery
Bardzo się czerwienię, jestem cały zardzewiały
Mam najwyższe góry i od groma pyłu
A! Nic nie widzę, znowu leci mi do oczu!
Ref. W Układzie Słonecznym wirują planety….
2. Joł, joł, Jowisz, największy olbrzym gazowy
Piąty od Słońca, na pewno nie przeoczysz
Choć moja masa jest potężna niezwykle
To z wszystkich planet kręcę się najszybciej
Siemanko tutaj Saturn, też się składam z gazów
Po moich pierścieniach poznasz mnie od razu
Wirują w nich kamienie, pył i sporo lodu
Jestem szósty od Słońca, w głowie to zakoduj
Cześć, to ja, lodowy gigant o imieniu Uran
Na mnie jest najniższa temperatura
Słynę z bladego, błękitnego koloru
Jestem siódmą planetą i wiruję na boku
Na koniec ja swoje trzy grosze wtrącę
Nazywam się Neptun i najdłużej okrążam Słońce
Tworzę huragany co powalą wszystko
Więc nie zbliżaj się zbytnio bo cię zdmuchnę jak piórko
Ref. W Układzie Słonecznym wirują planety...