Zadania dydaktyczno-wychowawcze

 

1.Dbamy o swoje zdrowie - ćwiczenie poprawnego mycia rak, rozumienie konieczności mycia rak w różnych sytuacjach dnia, kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych, pogłębianie wiadomości o zębach. Uwrażliwienie na brzmienie instrumentów perkusyjnych (bębenka, tamburynu, trójkąta).Doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnały dżwiekowe, doskonalenie koordynacji ruchowej oraz refleksu. Kształcenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie pamięci. Wdrażanie do dbałości o własne zdrowie i odpowiedzialności za nie, wyrabianie nawyków prozdrowotnych, rozwijanie logicznego myślenia. Zapoznanie z piramidą zdrowia.

 

2.Malujemy kolorowy świat – rozwijanie zainteresowań plastycznych i technicznych poprzez prace z wykorzystaniem różnorodnych materiałów, rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi. Kształtowanie poczucia przynależności do grupy i radości ze współdziałania, rozwijanie sprawności manualnej, uwrażliwienie na muzykę poważną, kształcenie umiejętności uważnego słuchania muzyki. Rozwijanie zainteresowania otaczającym światem, poszerzenie doświadczeń plastycznych, ćwiczenie analizy słuchowej. Zapoznanie z kolorami podstawowymi.

 

3.Mamy różne domy – utrwalenie wiadomości na temat zwierząt żyjących w lesie, uświadomienie zasad zachowania się w lesie, rozwijanie sprawności i koordynacji ruchowej, stworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych, ćwiczenie analizy słuchowej, przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, doskonalenie zdolności gry na instrumentach perkusyjnych, rozwijanie umiejętności wspólnego muzykowania, rozwijanie kreatywności, utrwalenie nazw figur geometrycznych, kształtowanie umiejętności konstruowania dłuższych wypowiedzi na podstawie ilustracji, wzbogacenie słownictwa o wrażenia związane z budowaniem domu, klasyfikowanie przedmiotów.

 

4.Kim będę, gdy dorosnę – wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrazy związane z nazwami zawodów, zainteresowanie pracą zawodową rodziców, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie zainteresowań plastycznych, rozwijanie umiejętności współpracy, kształtowanie rozumienia stosunków przestrzennych i pojęć   prawa – lewa strona. Nauka piosenki „Ulubiony zawód”, utrwalenie tematyki związanej z różnymi rodzajami zawodów, rozwijanie pamięci, kształcenie głosu dziecka

Piosenka do nauki: „Ulubiony zawód”

 

Piosenka do nauki: „Ulubiony zawód”

Muzyka; Ewa Jakubowska, słowa: Magdalena Szyszko – Kondej, Ewa Jakubowska.

 

1.Ja chcę leczyć ludzi,

będę więc lekarką.           

A ja lubię śpiewać,

Chcę być piosenkarką.

Od tygodnia myślę- kucharz zawód fajny.

Wolę kominiarza, strój ma cały czarny.

 

Ref: Fryzjer, żołnierz czy poeta,

Wciąż się głowię i nic nie jem.

Co mam wybrać? Kto mi powie?

Wiem! Wiem! Wiem! Zostaniesz czarodziejem! (bis)

 

2.Żeby upiec bułki,

Trzeba być piekarzem.

Ten, kto leczy koty,

Jest weterynarzem.

Ja modelką będę, bo uwielbiam modę.

Coś ty bądź strażakiem, lej na pożar wodę.

 

Ref: Sekretarka czy aktorka,

Szepnij, proszę, mi na uszko.

Co mam wybrać? Kto mi powie?

Wiem! Wiem! Wiem! Zostaniesz z bajki wróżką! (bis