Zadania dydaktyczno - wychowawcze
1.Bohaterowie polskich legend:
- poznanie genezy powstania państwa polskiego i stolicy na podstawie legend : „Olechu , Czechu i Rusie”, „Wars i Sawa”, Toruńskie pierniki”, wdrażanie do układania i opowiadania historyjek obrazkowych nt. ulubionych bajek; utrwalenie pojęć: godło, mapa Polski, herb , stolica,
- kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych figur geometrycznych płaskich (koło, kwadrat); nazywanie aktualnej pory roku; doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania pełnymi zdaniami;
- wdrażanie do szanowania miejsc pamięci narodowej poprzez właściwą postawę podczas śpiewania hymnu oraz chwilą ciszy przy pomniku poległych „ Szarych Szeregów”
2. Nasze ulubione książki:
- poszerzenie słownictwa dzieci o terminy: książki przyrodnicze, historyczne, bajki, baśnie, legendy;
- kształcenie umiejętności posługiwania się następującymi dniami tygodnia: sobota, niedziela , poniedziałek; doskonalenie umiejętności rozpoznawania swojego imienia wśdód innych, porównywania liczebności liter w imionach, poszukiwania tych samych;
- wdrazanie do słuchania wypowiedzi innych i przeżywania wspólnie drobnych radości
3. Pomysły na deszczowe dni:
- rozwijanie umiejętności opisywania i nazywania zjawisk pogodowych, dokonywania samodzielnych obserwacji iwyciągania z nich wniosków;
- kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych figur geometrycznych płaskich ( prostokąt, trójkąt); tworzenie zbiorow; doskonalenie umiejętności kodowania i odkodowania oraz przekladania kodów obrazkowych na ruchy i dzwięki
-wdrażanie do cierpliwego i dokładnego wykonywania zadań manualnych i ruchowych oraz do kulturalnego spożywania posiłków, dbania o właściwe posługiwanie się sztućcami;
Do nauki: hymn narodowy – 3 zwrotki