Zadania dydaktyczno  - wychowawcze

 

1.Bohaterowie polskich legend:

- poznanie genezy powstania państwa polskiego i stolicy na podstawie legend : „Olechu , Czechu i Rusie”, „Wars i Sawa”, Toruńskie pierniki”, wdrażanie do układania i opowiadania historyjek obrazkowych nt. ulubionych bajek; utrwalenie pojęć: godło, mapa Polski, herb , stolica,

- kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych figur geometrycznych płaskich (koło, kwadrat); nazywanie aktualnej pory roku; doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania pełnymi zdaniami;

- wdrażanie do szanowania miejsc pamięci narodowej poprzez właściwą postawę podczas śpiewania hymnu oraz  chwilą ciszy przy pomniku poległych  „ Szarych Szeregów”

 

2. Nasze ulubione książki:

- poszerzenie słownictwa dzieci o terminy: książki przyrodnicze, historyczne, bajki, baśnie, legendy;

- kształcenie umiejętności posługiwania się następującymi dniami tygodnia: sobota, niedziela , poniedziałek; doskonalenie umiejętności rozpoznawania swojego imienia wśdód innych, porównywania liczebności liter w imionach, poszukiwania tych samych;

- wdrazanie do słuchania wypowiedzi innych i przeżywania wspólnie drobnych radości

 

3. Pomysły na deszczowe dni:

- rozwijanie umiejętności opisywania i nazywania zjawisk pogodowych, dokonywania samodzielnych obserwacji iwyciągania z nich wniosków;

-  kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych figur geometrycznych płaskich ( prostokąt, trójkąt); tworzenie zbiorow; doskonalenie umiejętności kodowania i odkodowania oraz przekladania kodów obrazkowych na ruchy i dzwięki

-wdrażanie do cierpliwego i  dokładnego wykonywania zadań manualnych i ruchowych oraz do kulturalnego spożywania posiłków, dbania o właściwe posługiwanie się sztućcami;

 

Do nauki: hymn narodowy – 3 zwrotki