Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
1 W świecie książek – kształtowanie nawyków czytania książek i odkładania ich na półkę i właściwych zachowań podczas czytania , oglądania książek; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich i budowania wypowiedzi na jego temat, utrwalenie wiadomości na temat funkcjonowania księgarni i biblioteki czytelni oraz właściwych zachowań podczas pobytu w czytelni, zachęcanie do dzielenia się , wymiany i wielokrotnego używania książek, zapoznanie z procesem powstawania książek; utrwalenie cech wielkościowych i umiejętności odwzorowywania; kształtowanie umiejętności klasyfikowanie według wybranej cechy, wyrażania ekspresji twórczej podczas prac plastycznych, rozwijanie sprawności fizycznej.
2 Dbamy o naszą planetę – zapoznanie z pojęciem i przedmiotem „globus”, kształtowanie nawyku sprzątania , budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę , wpajanie przekonania że Ziemia to nasz dom, o który trzeba dbać, poznanie zachowań proekologicznych, poszerzenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców , które do nich należy wrzucać, kształtowanie umiejętności segregowania śmieci, rozwijanie świadomości językowej, poszerzenie słownika czynnego, zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii, zapoznanie ze sposobami oszczędności wody, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, doskonalenie czynności matematycznych w tym przeliczania i pomiaru długości.
3 Na wiosennej łące – uwrażliwienie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec pracy owadów zapylających, zachęcanie do obserwacji owadów, poznanie ziół rosnących na polach i łąkach, ćwiczenia percepcji wzrokowej, reagowanie na wskazówki N., uważne słuchanie i budowanie wypowiedzi, nawiązywanie relacji rówieśniczych, zachęcanie do zabaw i eksperymentów słownych np. szukanie rymów, kształtowanie świadomości przyrodniczej, kształtowanie poczucia empatii i troski , rozwijanie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie zdolności wokalnych, uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję słuchową, rozwijanie sprawności fizycznej.
4 Kto nam pomoże – zapoznawanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku, ćwiczenia jak zadzwonić w nagłym wypadkach pod numer 112, podawanie stanów emocjonalnych, zapoznanie ze zdrowym stylem życia, zachęcanie do podejmowania wyzwań kulinarnych, poszerzanie wiedzy na temat zapoznanie z pracą służb ratowniczych, straży pożarnej, zapoznanie z pracą policjanta oraz zasadami panującymi na drodze, wykonywanie prostych operacji na zbiorach, ćwiczenia umiejętności odwzorowywania, zachęcanie do zabaw ruchowych i naśladowczych, uwrażliwianie zmysłów poprzez ćwiczenia percepcji wzrokowo-słuchowej, rozwijanie sprawności fizycznej.
PIOSENKA – „Tu od rana dookoła.’ Sł. A.U Kamińska, na melodię „Była sobie żabka mała”
Tu od rana dookoła
Dookoła, dookoła
Każdy” Cześć” wesoło woła
Głośno woła „ Cześć”
Choć niejeden jest zaspany
Jest zaspany, jest zaspany
Piątkę sobie przybijamy
Przybijamy, hej !
Każdy dłonie w serce składa
W serce składa, w serce składa
I je zwraca do sąsiada
Do sąsiada, hej !
Jeszcze ze mną zrób żółwika
Zrób żółwika, zrób żółwika
Zjedz śniadanie no i brykaj
Brykaj cały dzień !