Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

 

1 W świecie książek – kształtowanie nawyków czytania książek i odkładania ich na półkę i właściwych zachowań podczas czytania , oglądania książek; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich  i budowania wypowiedzi na jego temat, utrwalenie wiadomości na temat funkcjonowania księgarni i biblioteki czytelni oraz właściwych zachowań podczas pobytu w czytelni, zachęcanie do dzielenia się , wymiany i wielokrotnego używania książek, zapoznanie z procesem powstawania książek; utrwalenie cech wielkościowych i umiejętności odwzorowywania; kształtowanie umiejętności klasyfikowanie według wybranej cechy, wyrażania ekspresji twórczej podczas prac plastycznych, rozwijanie sprawności fizycznej.

 

2 Dbamy o naszą planetę – zapoznanie z pojęciem i przedmiotem „globus”, kształtowanie nawyku sprzątania , budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę , wpajanie przekonania że Ziemia to nasz dom, o który trzeba dbać, poznanie zachowań proekologicznych, poszerzenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców , które do nich należy wrzucać, kształtowanie umiejętności segregowania śmieci, rozwijanie świadomości językowej, poszerzenie słownika czynnego, zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii, zapoznanie ze sposobami oszczędności wody,  rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, doskonalenie czynności matematycznych w tym przeliczania i pomiaru długości.

 

3 Na wiosennej łące – uwrażliwienie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec pracy owadów zapylających, zachęcanie do obserwacji owadów, poznanie ziół rosnących na polach i łąkach,  ćwiczenia percepcji wzrokowej, reagowanie na wskazówki N., uważne słuchanie i budowanie wypowiedzi, nawiązywanie relacji rówieśniczych, zachęcanie do zabaw i eksperymentów słownych np. szukanie rymów, kształtowanie świadomości przyrodniczej, kształtowanie poczucia empatii i troski , rozwijanie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie zdolności wokalnych, uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję słuchową, rozwijanie sprawności fizycznej.

 

4 Kto nam pomoże – zapoznawanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku, ćwiczenia  jak zadzwonić w nagłym wypadkach pod numer 112,  podawanie stanów emocjonalnych, zapoznanie ze zdrowym stylem życia, zachęcanie do podejmowania wyzwań kulinarnych,  poszerzanie wiedzy na temat zapoznanie z pracą służb ratowniczych, straży pożarnej, zapoznanie z pracą policjanta oraz zasadami panującymi na drodze, wykonywanie prostych  operacji na zbiorach, ćwiczenia umiejętności odwzorowywania, zachęcanie do zabaw ruchowych i naśladowczych, uwrażliwianie zmysłów poprzez ćwiczenia percepcji wzrokowo-słuchowej, rozwijanie sprawności fizycznej.

 

PIOSENKA – „Tu od rana dookoła.’   Sł.  A.U Kamińska, na melodię „Była sobie żabka mała”

Tu od rana dookoła

Dookoła, dookoła

Każdy” Cześć” wesoło woła

Głośno woła „ Cześć”

 

Choć niejeden jest zaspany

Jest zaspany, jest zaspany

Piątkę sobie przybijamy

Przybijamy,  hej !

 

Każdy dłonie w serce składa

W serce składa, w serce składa

I je zwraca do sąsiada

Do sąsiada, hej !

 

Jeszcze ze mną zrób żółwika

Zrób żółwika, zrób żółwika

Zjedz śniadanie no i brykaj

Brykaj cały dzień !