Zadania dydaktyczno – wychowawcze

 

1). Chcemy być potrzebni – rozwijanie myślenia logicznego i przygotowanie do umiejętności kodowania,  wzbogacenie słownika czynnego i biernego, usprawnianie małej motoryki. Kształtowanie i umiejętność odróżniania świata realnego od fikcji, rozwijanie małej i dużej motoryki, kształtowanie gotowości do okazywania przywiązania do wartości takich jak: przyjaźń, empatia, rozwijanie empatii wobec zwierząt. Rozwijanie zdolności manualnej i zdolności technicznych.

 

2). Już słychać dzwonki sań – kształtowanie umiejętności rozróżniania stron lewej i prawej integrowanie zespołu dzieci i utrwalenie nawyku podejmowania współpracy, rozwijanie umiejętności precyzyjnego wyrażania poleceń i myślenia logicznego. Doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie umiejętności dokonywania obserwacji, formułowania i wyrażania własnego zdania. Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej, kształtowanie umiejętności wyodrębniania sylab z prostych słów. Nauka piosenki:” Biały walczyk”. Utrwalenie tematyki zimowej, kształcenie poczucia rytmu, rozwijanie głosu dziecka, doskonalenie pamięci. Kształcenie umiejętności współdziałania w grupie, rozwijanie pamięci, spostrzegawczości i koncentracji uwagi, doskonalenie umiejętności wyraźnego mówienia.

 

3). Witamy zimę – rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem utworów literackich, rozwijanie umiejętności wyrażania siebie w różnych formach plastycznych. Utrwalenie piosenki” Biały walczyk”, doskonalenie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach, utrwalenie tematyki związanej z zimowymi sportami oraz zabawami, rozwijanie wyobraźni i kreatywności. Rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności. Kształtowanie sprawności fizycznej w tym równowagi, doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.

 

4).Wesołych Świąt – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat, doskonalenie sprawności małej motoryki, kształtowanie rozumienia kulturowego i społecznego kontekstu zwyczajów  świątecznych, rozbudzenie zainteresowania czynnościami konstrukcyjnymi i technicznymi, doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastycznych z zachowaniem zasad estetyki. Kształtowanie postawy gotowości do świętowania w gronie innych osób, kształtowanie nawyku dbania o higienę i bezpieczeństwo w czasie przygotowywania posiłków, rozwijanie umiejętności nakrywania do stołu oraz dbania o estetykę otoczenia. Zapoznanie z polską kolędą: ”Wśród  nocnej ciszy.” Doskonalenie poczucia rytmu, wspieranie umiejętności konstrukcyjnych i manualnych, doskonalenie umiejętności współpracy i nawiązywania relacji rówieśniczych. Kształtowanie kompetencji społecznych takich jak nawykwspólnego świętowania. Zapoznanie z elementem dziedzictwa kulturowego, jakim są kolędy i pastorałki.

 

Piosenka do nauki: „Bały walczyk”

Muzyka:Iwona Zakościelna,słowa:Małgorzata Nawrocka

1).Zasypało na biało podwórka.

Bałwan w zaspę ze śniegu dał nurka.

Dzieci ciepłe włożyły ubranka,

Będą  śmiać się i zjeżdżać na sankach.

 

Ref. Pani Zimo, pani Zimo!

Białą przykryj się pierzyną!

Jedzie wóz,

Na nim Mróz

Dzieciom lody będzie wiózł! (   bis)

 

2).Jaś ma łyżwy, Agnieszka ma narty.

Sroka skrzeczy z ogonem zadartym,

Że już pora, że czas na śniadanie!

Zaraz ziaren w karmniku dostanie.

 

Ref. Pani Zimo, pani Zimo!

Białą przykryj się pierzyną!

Jedzie wóz,

Na nim Mróz

Dzieciom lody będzie wiózł! (bis).