Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - GRUDZIEŃ 

 

1 Co to jest rodzina? – kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną, rozpoznawania emocji i uczuć własnych i innych ludzi; poznawanie siebie jako członka wspólnoty rodzinnej; kształtowanie szacunku do rodziny oraz osób starszych; rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, rozwijanie percepcji słuchowej, rozwijanie mowy; kształtowanie umiejętności matematycznych; wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych.

 

2 Robimy prezenty dla innych – rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności, poznawanie zwyczajów świątecznych; budowanie pozytywnych relacji w grupie, rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec rówieśników i dorosłych w różnych sytuacjach; wdrażanie do szanowania i rozumienia i szanowania potrzeb innych ,kształtowanie umiejętności  dbania o porządek; rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności wokalnych, wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych.

 

3 Święta tuż, tuż -  Boże Narodzenie – poznawanie tradycji i symboli świątecznych, rozwijanie empatii i dobroci poprzez działania dla innych; ; rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych; przygotowywanie spotkania przy choince, przełamywanie tremy związanej z wystąpieniem przed publicznością; rozwijanie sprawności manualnej, spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej; kształtowanie umiejętności matematycznych.

 

Piosenka:   KOŁYSANKA (pastorałkaI 

 

 I  Zima długa, gwiazdka mruga

     A  w szopie pod lasem

    W żłóbeczku, na sianeczku

     Śpi mały bobasek.

 

Ref. Luli laj luli laj luli luli laj  2x

 

  II  Dwa aniołki skrzydełkami

      Dziecię otulają

      Pastuszkowie na fujarkach

      Kołysankę grają.