Zadania dydaktyczno- wychowawcze - maj 

 

1.Nasze ksiązki - prezentacja różnego rodzaju książek – dla dzieci, dla dorosłych, albumów, podręczników, e-booków itp,ćwiczenia w uważnym słuchaniu utworów z literatury dziecięcej, np. J. Tuwim, J. Brzechwa i inni autorów, przestrzeganie zasady odkładania zabawek w wyznaczone miejsce.„Moja ulubiona bajka” – zabawa słownikowa ,dzieci opisują swoje ulubione bajki, podają tytuł i krótko opowiadają treść bajek,układamy książki na półkach” – zabawa dydaktyczna – rozumienie i stosowanie pojęć: wysoko, nisko , grube, cienkie, małe, duże.„Szanujemy książki” – zabawa poprzez działanie - naprawianie zepsutych ksiązeczek .

 

2.Wiosenna łaka - „Co to za odgłosy?” – ćwiczenia słuchowe odgadywanie odgłosów zwierząt mieszkających na łące, dopasowywanie ich do obrazka,spacer po ogrodzie w celu obserwacji owadów i kwiatów wiosennych ,. „Tropimy owady” – zabawy badawcze w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem lup; opowiadanie o zaobserwowanych owadach, ich wyglądzie, zwyczajach.„Wiosenne kwiaty – zabawa plastyczna – kolorowanie wg wzoru.poznanie wyglądu bociana .Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence. Łąka.

 

3. Mama i Tata -  Magiczne pudełko – zabawa sensoryczna – kojarzenie przedmiotu z zawodem wykonywanym przez mamę i tatę ,„Moja mama i mój tata ” – praca plastyczna – dorysowywanie szczegółów do sylwetki kobiecej i męskiej ,Kim jest moja mama , mój tata ?” – zabawa słownikowa-  dzieci opowiadają  o swoich rodzicach – co robią, kim są z zawodu, jak spędzają czas ze swoimi dziećmi , wykonywanie drobnych upominków dla rodziców .

 

4.Domowi ulubieńcy - zapoznanie ze zwierzętami trzymanymi w domach : pies , kot, chomik , papuga , omówienie ich wyglądu , sposobu poruszania , zasad postepowania z domowym zwierzakiem , zabawy dźwiękonaśladowcze, nalepianie brakujących części obrazka wg wzoru, „Uwaga! Nieznajome zwierzę!” – rozmowa z dziećmi na temat : Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np. spotkane przypadkowo na ulicy, na podwórku, w domu itp.?; O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?; Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za siatką psa?„Ile jest zwierzaków…?” – zabawa dydaktyczna -  układanie rytmów 2-, 3-elementowych , umiejętność przeliczania w określonym zakresie .

 

Łąka – osłuchanie z piosenką E. Stadtmüller Łąka 

 

Leci siwa mgła do góry,

wnet się zmieni w ciemne chmury.

Pada deszczyk prosto z nieba,

tego nam tu było trzeba.

Rośnie trawa, ile zdoła,

kwitną kwiaty, pachną zioła.

Obudziły się biedronki,

pszczoły, trzmiele oraz bąki.

Frunie motyl pod niebiosy,

żabie chóry ćwiczą głosy.

Środkiem łąki bociek człapie,

zmykaj żabko, bo cię złapie.

 

Mój tato – słuchanie wiersza B. Formy. 

 

Chodzimy z tatą na długie spacery,

mamy wspaniale dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

i nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

i ciepłym szalem wszystko okrywa,

bierzemy narty i śnieżne szlaki

wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

lubimy obaj gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście

– życzeń mu składam dziś jak najwięcej.