Zadania dydaktyczno – wychowawcze marzec
1.Wiosna tuż tuż - prowadzenie obserwacji przyrodniczych w trakcie spaceru po najbliższej okolicy przedszkola, zwrócenie uwagi na pierwsze oznaki wiosny- kwiaty w ogródkach , parkach i innych miejscach , wykonywanie zabaw badawczych i prac plastycznych o tematyce wiosennej .Zapoznanie z przysłowiem „ W marcu jak w garncu ” , stosowanie określeń ciepło – zimno . Rozwiązywanie prostych zagadek .Próby samodzielnego ubierania i rozbierania niektórych części garderoby .
2.Wiosenne hodowle - zabawy badawcze – zakładanie hodowli roślin : cebula , fasola, pomidor, systematycznej obserwacji oraz pielęgnacji danych roślin , zwrócenie uwagi na konieczność spożywania warzyw, nowalijek -źródła witamin.
3.Wiosenne porządki - zwrócenie uwagi dzieci na powracające z ciepłych krajów ptaki jako pierwszy oznak wiosny ,zapoznanie z przyborami do sprzątania ( mycie okien , trzepanie dywanów , pranie , wycieranie kurzu ): stosowanie określeń duży mały , przeliczanie w granicach możliwości dzieci , prowadzenie zabaw naśladowczych , wyszukiwanie takich samych obrazków .Poznanie prostych narzędzi potrzebnych do prac ogrodniczych .
4.Święta tuż tuż - poznanie symboli nadchodzących świąt : zajączek wielkanocny , koszyczek , jajko- pisanka , babka wielkanocna , śmingus dyngus. .
Wiersz „ Kto to ? ”
Powiedzcie mi dzieci ,
Co to jest za pani ,
Trawa rośnie , słonko świeci ,
Ptaszek śpiewa dla niej .
Kto przychodzi do nas ,
O tej porze roku ?
Jest pachnąca i radosna ,
Czy wiesz ,kto to ?
Pani wiosna .