Zadania dydaktyczno – wychowawcze   marzec 

 

 

1.Wiosna tuż  tuż -  prowadzenie obserwacji przyrodniczych w trakcie spaceru po najbliższej okolicy przedszkola, zwrócenie uwagi na pierwsze oznaki wiosny- kwiaty w ogródkach , parkach i innych miejscach , wykonywanie zabaw badawczych i prac plastycznych o tematyce wiosennej .Zapoznanie z przysłowiem „ W marcu jak w garncu ” , stosowanie określeń ciepło – zimno . Rozwiązywanie prostych zagadek .Próby samodzielnego ubierania i rozbierania niektórych części garderoby .

                                                  

2.Wiosenne hodowle - zabawy badawcze – zakładanie hodowli roślin : cebula , fasola, pomidor, systematycznej obserwacji oraz pielęgnacji danych roślin , zwrócenie uwagi na konieczność spożywania warzyw, nowalijek -źródła witamin.

 

3.Wiosenne porządki - zwrócenie uwagi dzieci na powracające z ciepłych krajów ptaki  jako pierwszy oznak wiosny ,zapoznanie z przyborami do sprzątania ( mycie okien , trzepanie dywanów , pranie , wycieranie kurzu ): stosowanie określeń duży mały ,  przeliczanie w granicach możliwości dzieci , prowadzenie zabaw naśladowczych , wyszukiwanie takich samych obrazków .Poznanie prostych narzędzi potrzebnych do prac ogrodniczych .

 

4.Święta tuż tuż - poznanie symboli nadchodzących świąt : zajączek wielkanocny , koszyczek , jajko- pisanka , babka wielkanocna , śmingus dyngus. .

 

Wiersz „ Kto to ? ”

Powiedzcie mi dzieci ,

Co to jest za pani ,

Trawa rośnie , słonko świeci ,

Ptaszek śpiewa dla niej .

Kto przychodzi do nas ,

O tej porze roku ?

Jest pachnąca i radosna ,

Czy wiesz ,kto to ?

Pani wiosna .