Zamierzenia  dydaktyczno – wychowawcze   listopad

 

1.Pada, pada – dziecko potrafi określić cechy jesiennej pogody , prowadzi obserwacje pogody w trakcie pobytu w ogródku przedszkolnym . Umie naśladować rytmicznie odgłosy deszczu, reaguje na hasła ( cicho – głośno , wolno – szybko ), potrafi łączyć w pary takie same parasole , składać latawiec  według wzoru .Dziecko rozumie potrzebę ubierania się stosownie do aktualnej pogody , rozpoznaje i nazywa poszczególne części garderoby ( czapka , szalik , płaszczyk – kurtka , kalosze , spodnie ).

 

2.Jesienne malowanie – dziecko dokonuje obserwacji i podaje cechy jesiennego krajobrazu  w trakcie zabaw na podwórku , utrwala podczas zabaw podstawowe kolory : niebieski , czerwony , zielony , żółty .Poznaje  różne techniki malarskie oraz narzędzia malarskie  ( różne pędzle ) , dokonuje segregacji według przeznaczenia .

 

3.Ubrania na zimne dni – dziecko wskazuje różnego rodzaju czapki i podaje ich przeznaczenie , porządkuje je według poszczególnych pór roku , łączy ze sobą szaliki i czapki o takim samym wzorze , koloruje czapki i szaliki według własnego pomysłu , zna określenia ciepło – zimno .Wskazuje kolejność zakładania poszczególnych elementów ubioru .Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się przed wyjściem na podwórko .

 

4.Spotkanie z listonoszem – poznanie pracy listonosza oraz etapów wędrówki listów . Kształtowanie pojęć określających wielkość przedmiotów ( duży – mały ).

 

PIOSENKA " PADA DESZCZYK "

 

Pada , pada

deszczyk pada

deszczu juz za wiele,

deszczu juz za wiele.

Pójdę do przedszkola 

bo mi tam weselej.

Pożycz , pożycz 

mi babuniu 

swego parasola ,

swego parasola .

Chociaż deszczyk pada 

pójdę do przedszkola.