Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze listopad
1.Pada, pada – dziecko potrafi określić cechy jesiennej pogody , prowadzi obserwacje pogody w trakcie pobytu w ogródku przedszkolnym . Umie naśladować rytmicznie odgłosy deszczu, reaguje na hasła ( cicho – głośno , wolno – szybko ), potrafi łączyć w pary takie same parasole , składać latawiec według wzoru .Dziecko rozumie potrzebę ubierania się stosownie do aktualnej pogody , rozpoznaje i nazywa poszczególne części garderoby ( czapka , szalik , płaszczyk – kurtka , kalosze , spodnie ).
2.Jesienne malowanie – dziecko dokonuje obserwacji i podaje cechy jesiennego krajobrazu w trakcie zabaw na podwórku , utrwala podczas zabaw podstawowe kolory : niebieski , czerwony , zielony , żółty .Poznaje różne techniki malarskie oraz narzędzia malarskie ( różne pędzle ) , dokonuje segregacji według przeznaczenia .
3.Ubrania na zimne dni – dziecko wskazuje różnego rodzaju czapki i podaje ich przeznaczenie , porządkuje je według poszczególnych pór roku , łączy ze sobą szaliki i czapki o takim samym wzorze , koloruje czapki i szaliki według własnego pomysłu , zna określenia ciepło – zimno .Wskazuje kolejność zakładania poszczególnych elementów ubioru .Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się przed wyjściem na podwórko .
4.Spotkanie z listonoszem – poznanie pracy listonosza oraz etapów wędrówki listów . Kształtowanie pojęć określających wielkość przedmiotów ( duży – mały ).
PIOSENKA " PADA DESZCZYK "
Pada , pada
deszczyk pada
deszczu juz za wiele,
deszczu juz za wiele.
Pójdę do przedszkola
bo mi tam weselej.
Pożycz , pożycz
mi babuniu
swego parasola ,
swego parasola .
Chociaż deszczyk pada
pójdę do przedszkola.