Zadania dydaktyczno - wychowawcze - październik 

 

 1.Jesienią w parku – zwierzęta w parku dziecko dostrzega i nazywa zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie , obserwuje najbliższe otoczenie i wypowiada się na temat swoich obserwacji , rozpoznaje i nazywa znane zwierzęta żyjące w parku oraz niektóre dary jesieni : kasztany , kolorowe liście , jarzębina , żołędzie ,  wiewiórka .

 

2.Las jesienią - zwierzęta w lesie  – dziecko poznaje środowisko leśne i jego niektórych mieszkańców : sarna , jeż , dzięcioł  , dostrzega różnice w wyglądzie drzewa liściastego i iglastego : liście , igła .Dowiaduje się w jaki sposób należy zachowywać się przebywając w lesie . Kształtowanie pojęć matematycznych : wysoko – nisko , długi – krótki

 

3.Przygotowania do zimy dziecko poznaje w jaki sposób ludzie i zwierzęta przygotowują się do nadejścia zimy – zapasy , gromadzi nasiona i ziarna dla ptaków , wie że należy dokarmiać zwierzęta zimą . Buduje krótki wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionej na obrazku .

 

4.Moja rodzina  – dziecko zna i podaje swoje imię i nazwisko , uczestniczy w zabawach dowolnych w małych zespołach  - podejmuje próby przezwyciężenia nieśmiałości .

 

           PIOSENKA „ KOLOROWE LISTKI ”

 

1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

kolorowe listki na wietrze szumiały.

 

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło

szu, szu , szu wirowały w koło. / bis

 

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

 

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis

 

3. Kolorowe listki spadły już na trawę,

kolorowe listki skończyły zabawę.

 

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,

cicho, sza, oczka zamykają. / bis