Zadania dydaktyczno - wychowawcze - październik
1.Jesienią w parku – zwierzęta w parku - dziecko dostrzega i nazywa zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie , obserwuje najbliższe otoczenie i wypowiada się na temat swoich obserwacji , rozpoznaje i nazywa znane zwierzęta żyjące w parku oraz niektóre dary jesieni : kasztany , kolorowe liście , jarzębina , żołędzie , wiewiórka .
2.Las jesienią - zwierzęta w lesie – dziecko poznaje środowisko leśne i jego niektórych mieszkańców : sarna , jeż , dzięcioł , dostrzega różnice w wyglądzie drzewa liściastego i iglastego : liście , igła .Dowiaduje się w jaki sposób należy zachowywać się przebywając w lesie . Kształtowanie pojęć matematycznych : wysoko – nisko , długi – krótki
3.Przygotowania do zimy – dziecko poznaje w jaki sposób ludzie i zwierzęta przygotowują się do nadejścia zimy – zapasy , gromadzi nasiona i ziarna dla ptaków , wie że należy dokarmiać zwierzęta zimą . Buduje krótki wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionej na obrazku .
4.Moja rodzina – dziecko zna i podaje swoje imię i nazwisko , uczestniczy w zabawach dowolnych w małych zespołach - podejmuje próby przezwyciężenia nieśmiałości .
PIOSENKA „ KOLOROWE LISTKI ”
1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
kolorowe listki na wietrze szumiały.
Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło
szu, szu , szu wirowały w koło. / bis
2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis
3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
kolorowe listki skończyły zabawę.
Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,
cicho, sza, oczka zamykają. / bis