ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1.ZIMOWY PIĘKNY CZAS
Dziecko: zna cechy zimy jako pory roku, obserwuje zmiany w pogodzie oraz w świecie zwierząt i roślin, dobiera garderobę do pory roku i aktualnej pogody, uczestniczy w zajęciach badawczych z lodem i śniegiem, rozwija sprawność manualną, ćwiczy prawidłowy chwyt pędzla i kredki, maluje farbami improwizując do utworu muzyki klasycznej.
2.DOKARMIAMY ZWIERZĘTA ZIMĄ
Dziecko: poznaje gatunki ptaków zimujących w Polsce, rozumie potrzebę dokarmiania ptaków, rozwija umiejętność twórczego działania i sprawność manualną, usprawnia czynności samoobsługowe, ćwiczy spostrzegawczość, rozwija umiejętność rytmicznego poruszania się i sprawność narządów mowy.
3.KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA
Dziecko: wzmacnia więź uczuciową z rodziną i poczucie szacunku do osób starszych, wie, kim są babcia i dziadek i zna ich imiona, kształtuje umiejętności wokalne i poczucie rytmu, ćwiczy umiejętność wypowiadania się zdaniami, rozwija umiejętność prezentowania swoich umiejętności przed publicznością.
4.SMOKI CZY DINOZAURY?
Dziecko: poznaje nazwy i wygląd wybranych dinozaurów, rozwija sprawność manualną, kształtuje umiejętność rozróżniania tempa w muzyce i rytmicznego poruszania się, poznaje znaczenie czystego powietrza dla człowieka, rozwija umiejętność posługiwania się określeniami dłuższy…krótszy…mniejszy…większy, liczy w zakresie 4.
„GIMNASTYCZNA WYLICZANKA”
Raz i dwa, raz i dwa,
Każdy babcię fajną ma.
Trzy i cztery, trzy i cztery,
Babcia dobre ma maniery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
Babcia zawsze da coś zjeść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
Babci siatki noszę.
Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,
Babcia radość nam przyniesie.
I liczymy od początku,
Ustawieni w jednym rządku.