ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

1.ZIMOWY PIĘKNY CZAS

Dziecko: zna cechy zimy jako pory roku, obserwuje zmiany w pogodzie oraz w świecie zwierząt i roślin, dobiera garderobę do pory roku i aktualnej pogody, uczestniczy w zajęciach badawczych z lodem i śniegiem, rozwija sprawność manualną, ćwiczy prawidłowy chwyt pędzla i kredki, maluje farbami improwizując do utworu muzyki klasycznej.

2.DOKARMIAMY ZWIERZĘTA ZIMĄ

Dziecko: poznaje gatunki ptaków zimujących w Polsce, rozumie potrzebę dokarmiania ptaków, rozwija umiejętność twórczego działania i sprawność manualną, usprawnia czynności samoobsługowe, ćwiczy spostrzegawczość, rozwija umiejętność rytmicznego poruszania się i sprawność narządów mowy.

3.KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA

Dziecko: wzmacnia więź uczuciową z rodziną i poczucie szacunku do osób starszych, wie, kim są babcia i dziadek i zna ich imiona, kształtuje umiejętności wokalne i poczucie rytmu, ćwiczy umiejętność wypowiadania się zdaniami, rozwija umiejętność prezentowania swoich umiejętności przed publicznością.

4.SMOKI CZY DINOZAURY?

Dziecko: poznaje nazwy i wygląd wybranych dinozaurów, rozwija sprawność manualną, kształtuje umiejętność rozróżniania tempa w muzyce i rytmicznego poruszania się, poznaje znaczenie czystego powietrza dla człowieka, rozwija umiejętność posługiwania się określeniami dłuższy…krótszy…mniejszy…większy, liczy w zakresie 4.

 

„GIMNASTYCZNA WYLICZANKA”

Raz i dwa, raz i dwa,

Każdy  babcię fajną ma.

Trzy i cztery, trzy i cztery,

Babcia dobre ma maniery.

Pięć i sześć, pięć i sześć,

Babcia zawsze da coś zjeść.

Siedem, osiem, siedem, osiem,

Babci siatki noszę.

Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,

Babcia radość nam przyniesie.

I liczymy od początku,

Ustawieni w jednym rządku.