Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
1 Na wiosennej łące – bogacenie czynnego słownictwa dzieci poprzez nazywanie kwiatów i zwierząt żyjących na łące, kształtowanie umiejętności posługiwania się prostymi narzędziami ogrodniczymi – nazywanie ich, poszerzenie wiadomości na temat hodowli roślin, pielęgnacji i obserwacja ich wzrostu; kształtowanie postaw proekologicznych poprzez obserwację zjawisk przyrodniczych za pomocą lupy, lornetki, mikroskopu; wyzwalanie swobodnej ekspresji taneczno-ruchowej w trakcie zabaw muzyczno-ruchowych – Taniec kwiatów; doskonalenie posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie liczby 5 i kształtowanie logicznego myślenia logicznego,
2 Moje ulubione książeczki - poszerzenie wiadomości na temat procesu powstawania książki i osób mających w tym swój udział – autor, ilustrator, redaktor, drukarz; doskonalenie umiejętności słuchania literatury, wyjaśnianie pojęcia literatury dziecięcej, młodzieżowej, dla dorosłych; wzbogacanie czynnego słownictwa o rozróżnianie i nazywanie miejsc związanych z książkami – księgarnia, biblioteka- i ich przeznaczenia, uczestniczenie w zajęciach w bibliotece , zachęcanie do korzystania z biblioteki przez małego czytelnika z rodzicami.
3 Duże i małe rodziny – rozwijanie i wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, rozumienie pojęcia rodzina, dom rodzinny, odgrywanie scenki z życia rodzinnego, kształtowanie świadomości własnej roli w rodzinie oraz ich poszczególnych członków rodzinnego , kształtowanie uczucia przywiązania i okazywania szacunku dla bliskich osób, integrowanie środowiska rodzinnego i przedszkolnego, doskonalenie słownictwa związanego z rodziną, kształtowanie właściwego sposobu wyrażania emocji i wrażeń; rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych, doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie ogólnej sprawności oraz kondycji ruchowej w trakcie zabaw tanecznych, doskonalenie umiejętności wokalnych.
4 Bo wszystkie dzieci nasze są – wdrażanie do przejawiania wzajemnej życzliwości wobec kolegów i koleżanek oraz osób dorosłych, wyzwalanie radości ze wspólnej zgodnej zabawy; uświadomienie dzieciom że każdy przeżywa emocje i ma prawo odczuwać je inaczej, rozwijanie empatii oraz uwrażliwienie na inność drugiego człowieka ,kształtowanie wrażliwości na emocje i przeżycia innych ludzi, kształtowanie poczucia rytmu, doskonalenie sprawności fizycznej , precyzji ruchów w trakcie zabaw i ćwiczeń ruchowych. Zachęcanie do ekspresji artystycznej z wykorzystaniem różnorodnych form wyrazu.
Piosenka „MOJA WESOŁA RODZINKA”
I My rodzinkę fajną mamy
Zawsze razem się trzymamy
I choć czasem czas nas goni
My jak palce jednej dłoni
Ref. Mama, tata, siostra, brat
I ja to mój mały świat
Dużo słońca czasem brak
Do wspaniały jest mój świat.
II Mama zawsze kocha czule
Ja do mamy się przytulę
Tata kocha lecz inaczej
Uspokaja kiedy płaczę.
III Gdy napsocę i nabroję
Siedzę w koncie bo się boję
Tata skarci, pożałuje
A mamusia pocałuje.
IV Kiedy nie ma taty, mamy
Wszyscy sobie pomagamy
I posprzątać nie ma komu
Jest wesoło w całym domu.