Zadania dydaktyczno- wychowawcze
1.Grudniowe życzenia
- wyrabianie u dzieci nawyku używania zwrotów grzecznościowych, kształtowanie umiejętności mówienia o swoic pragnieniach i potrzebach
- rozwijanie umiejętności słucania opowiadania
- zapoznanie dzieci z zadaniami urzędu pocztowego; poszerzenie słownictwa o pojęcie „adres” – wdrażanie do posługiwania się swoim adresem
2.Święta za pasem
- zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi
- rozbudzanie u dzieci zainteresowania literaturą dziecięcą poprzez słucanie świątecznych opowieści
- kształtowanie u dzieci umiejtności i nawyku sprzątania po sobie
3.Świąteczne tradycje
- doskonalenie umiejętności słuchania innych,wspólnego śpiewania pastorałek oraz szybkiego reagowania na sygnały słowne i muzyczne
- kształtowanie u dzieci umiejętności interpretacji utworu muzycznego i scenicznegoza pomocą ruchu i głosu
- wyrabianie u dzieci poczucia pewności siebie oraz kształtowanie poczucia wspólnego dążenia do wspólnego celu ( przedstawienie dla rodziców)
4.Witamy Nowy Rok
- utrwalenie nazw pór roku i ich charakterystycznych cech, poszerzenie słownictwa o nazwy miesięcy,
- doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby
- rozwijanie umiejętności słuchania i nieprzerywania w trakcie czyjejś wypowiedzi
Piosenka do nauki: Idzie grudzień z Mikołajem
muz. : Tadeusz Pabisiak
sł. Agnieszka Galica
Idzie grudzień po brudzie, skrzypi buciorami.
Za nim Święty Mikołaj jedzie saneczkami.
ref. Dzyń, dzyń, grudniowy dzień, dzyń, dzyń , dzyń. /2X
Dzyń, dzyń , dzyń, grudniowy dzień. /2X
Idzie grudzień z choinką po zimowym lesie,
za nim Święty Mikołaj, wór prezentów niesie.
ref. 2X
Dzieciom małym i dużym prezenty rozdaje
przyjdą także do Ciebie grudzień z Mikołajem.
ref. 2 X