Zadania dydaktyczno- wychowawcze

 

1.Grudniowe życzenia

wyrabianie u dzieci nawyku używania zwrotów grzecznościowych, kształtowanie umiejętności mówienia o swoic pragnieniach i potrzebach

- rozwijanie umiejętności słucania opowiadania

- zapoznanie dzieci z zadaniami urzędu pocztowego; poszerzenie słownictwa o pojęcie „adres” – wdrażanie do posługiwania się swoim adresem

 

2.Święta za pasem

- zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi

- rozbudzanie u dzieci zainteresowania literaturą dziecięcą poprzez słucanie świątecznych opowieści

- kształtowanie u dzieci umiejtności i nawyku sprzątania po sobie

 

3.Świąteczne tradycje

- doskonalenie umiejętności słuchania innych,wspólnego śpiewania pastorałek oraz szybkiego reagowania na sygnały słowne i muzyczne

- kształtowanie u dzieci umiejętności interpretacji utworu muzycznego i scenicznegoza pomocą ruchu i głosu

- wyrabianie u dzieci poczucia pewności siebie oraz kształtowanie poczucia wspólnego dążenia do wspólnego celu ( przedstawienie dla rodziców)

 

4.Witamy Nowy Rok

- utrwalenie nazw pór roku i ich charakterystycznych cech, poszerzenie słownictwa o nazwy miesięcy,

- doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby

- rozwijanie umiejętności słuchania i nieprzerywania w trakcie czyjejś wypowiedzi

 

Piosenka do nauki: Idzie grudzień z Mikołajem

muz. : Tadeusz Pabisiak

sł. Agnieszka Galica

 

Idzie grudzień po brudzie, skrzypi buciorami.

Za nim Święty Mikołaj jedzie saneczkami.

  ref. Dzyń, dzyń, grudniowy dzień, dzyń, dzyń , dzyń.     /2X

      Dzyń, dzyń , dzyń, grudniowy dzień.                      /2X

Idzie grudzień z choinką po zimowym lesie,

za nim Święty Mikołaj, wór prezentów niesie.

   ref.   2X

Dzieciom małym i dużym prezenty rozdaje

przyjdą także do Ciebie grudzień z Mikołajem.

  ref. 2 X