ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

1.MOJA SALA

Dziecko: nie przeszkadza w zabawie innym, nie zabiera zabawek, samodzielnie korzysta z toalety, myje ręce i wyciera je, zna pomieszczenia przedszkola szatnia, sala, łazienka, wymienia imiona kolegów i koleżanek, używa zwrotów grzecznościowych, rozstaje się bez lęku z rodzicami, bawi się zabawkami wg ich przeznaczenia, odkłada zabawki na wyznaczone miejsce.

 

2.BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA

Dziecko: wyszukuje obrazki tematyce „ruch uliczny”,  rozpoznaje wybrane znaki drogowe, wskazuje uczestników ruchu drogowego (piesi, kierowcy), rozpoznaje pojazdy, zna podstawowe kolory (żółty, niebieski), rozpoznaje policjanta po mundurze, wie, że policjant pomaga dzieciom w różnych sytuacjach.

 

3.JESIEŃ W PARKU I W LESIE

Dziecko:  zauważa różnice (liście drzew iglastych i liściastych),  dostrzega zmiany zachodzące w świecie roślin jesienią,  rozpoznaje zielony kolor, rozpoznaje niektóre drzewa liściaste po liściach lub owocach, nazywa dary jesieni ułożone w kąciku przyrody, nazywa mijane na spacerze drzewa, zbiera liście na bukiet.

 

4.JESIEŃ W SADZIE

Dziecko: rozróżnia i nazywa owoce rosnące w Polsce, poznaje owoce po smaku i zapachu, dzieli owoce na jabłka, śliwki, gruszki nazywa owoce, określa ich wielkość, określa rodzaj soku, je z chęcią owoce ze świadomością, że są źródłem witamin, myje ręce przed spożywaniem owoców.

"Dwa kasztany"

Dwa kasztany w rękach mam,

kasztanami sobie gram

Ref. Ram, pam, pam, ram, pam, pam,

kasztanami sobie gram x2

Wisi ich na drzewie w bród

wleźć na drzewo wielki trud

Ref. Trutu tu, trutu tu

wleźć na drzewo wielki trud x2

Zlecą same pac, pac, pac

i zasypią cały plac

Ref. Pac, pac, pac

i zasypią cały plac x2