ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1.MOJA SALA
Dziecko: nie przeszkadza w zabawie innym, nie zabiera zabawek, samodzielnie korzysta z toalety, myje ręce i wyciera je, zna pomieszczenia przedszkola szatnia, sala, łazienka, wymienia imiona kolegów i koleżanek, używa zwrotów grzecznościowych, rozstaje się bez lęku z rodzicami, bawi się zabawkami wg ich przeznaczenia, odkłada zabawki na wyznaczone miejsce.
2.BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA
Dziecko: wyszukuje obrazki tematyce „ruch uliczny”, rozpoznaje wybrane znaki drogowe, wskazuje uczestników ruchu drogowego (piesi, kierowcy), rozpoznaje pojazdy, zna podstawowe kolory (żółty, niebieski), rozpoznaje policjanta po mundurze, wie, że policjant pomaga dzieciom w różnych sytuacjach.
3.JESIEŃ W PARKU I W LESIE
Dziecko: zauważa różnice (liście drzew iglastych i liściastych), dostrzega zmiany zachodzące w świecie roślin jesienią, rozpoznaje zielony kolor, rozpoznaje niektóre drzewa liściaste po liściach lub owocach, nazywa dary jesieni ułożone w kąciku przyrody, nazywa mijane na spacerze drzewa, zbiera liście na bukiet.
4.JESIEŃ W SADZIE
Dziecko: rozróżnia i nazywa owoce rosnące w Polsce, poznaje owoce po smaku i zapachu, dzieli owoce na jabłka, śliwki, gruszki nazywa owoce, określa ich wielkość, określa rodzaj soku, je z chęcią owoce ze świadomością, że są źródłem witamin, myje ręce przed spożywaniem owoców.
"Dwa kasztany"
Dwa kasztany w rękach mam,
kasztanami sobie gram
Ref. Ram, pam, pam, ram, pam, pam,
kasztanami sobie gram x2
Wisi ich na drzewie w bród
wleźć na drzewo wielki trud
Ref. Trutu tu, trutu tu
wleźć na drzewo wielki trud x2
Zlecą same pac, pac, pac
i zasypią cały plac
Ref. Pac, pac, pac
i zasypią cały plac x2