Zadania dydaktyczno- wychowawcze  - maj 

 

1. Książka mój przyjaciel- Rozwijanie zainteresowań bajkami, wdrażanie do dbałości o książki ( czyste ręce, odkładanie na miejsce, nie zaginanie rogów itp.), rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (odpowiada na pytania zgodnie z treścią), segregowanie i klasyfikowanie książek wg. jednej cechy np. przeznaczenia- do czytania, rysowania, oglądania; wielkości- duża mała; kształtu- prostokątna, kwadratowa

 

2. Rodzina razem się trzyma- nazywanie członków bliskiej i dalszej rodziny (rodzice, rodzeństwo, dziadkowie); kształtowanie świadomości siebie- odzwierciedlanie liczby elementów ciała, zabawy językowe- tworzenie zdrobnień ,doświadczanie radości podczas zabaw ruchowych i muzycznych, utrwalenie znajomości kolorów

 

3. Ja i moi bliscy- rozwijanie więzi emocjonalnej, kształtowanie umiejętności wyrażania myśli w formie prostego zdania, doskonalenie pamięci podczas nauki wierszy, piosenek i tańców,

 

4. Wszystkie dzieci nasze są- zapoznanie ze świętem Dnia Dziecka, stwarzanie warunków do wyrażania emocji ciałem, zachęcanie do wspólnej zabawy w grupie, kształtowanie postawy koleżeńskiej w zabawie,

 

Piosenka do nauki:

W kuchni mamusia obiad gotuje, gdy jemy, wszystkim bardzo smakuje.

Talerze umyje, pomagam mamusi i wycieram je / 2x/

Co dzień dokładnie myję w łazience buzię i zęby, nogi i ręce

Szoruję, szoruję i dla tego bardzo dobrze się czuję /2x/

Z tatą robimy zakupy w sklepie, dobrze się z tatą dywany trzepie.

Kopiemy piłeczkę, a gwoździki przybijamy młoteczkiem. /2x/

W pokoju z mamą dużo rysuję, z tatusiem domki z klocków buduję.

Zatańczę w kółeczku, a wieczorem zasnę w swoim łóżeczku. /2x/