Zadania dydaktyczno-wychowawcze - marzec

 

1.Poznajemy pracę fryzjera           

- poszerzanie słownictwa dziecka o pojęcia dotyczące środków higieny ( np. grzebień, mydło, gąbka, suszarka, szampon, nożyczki, szczotka do rąk, do zębów, do czyszczenia ubrań do zamiatania)

- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów wg. jednej cechy: przeznaczenia

 

2. Nadchodzi wiosna                                 

- dostrzeganie zmian w przyrodzie, rozbudzanie chęci do samodzielnej obserwacji; poznawanie i nazywanie symboli pogodowych oznaczających wiosnę; poszerzenie wiadomości nt. warunków  do rozwoju roślin; tworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia podczas działań praktycznych ( sadzenie roślin),naśladowanie ruchem i głosem odgłosów świata przyrody

- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów wg. jednej cechy: wielkości;

 

3. Święta, święta, biją dzwony

- poznawanie polskich tradycji ludowych związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych, nazywanie elementów stołu wielkanocnego, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat                                                                                                  

- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów wg. jednej cechy- koloru

 

   4. Wielkanoc 

- zdobywanie wiedzy o wsi i jej mieszkańcach; wyciąganie prostych wniosków z treści obrazków; utrwalenie pojęcia „ para”; mamy i ich dzieci;

- kształtowanie umiejętności dobierania par przeciwstawnych(np. duży- mały, gruby- cienki)

- ćwiczenie oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi;

 

                           

Piosenka do nauki „Była sobie żabka mała”- ilustrowana ruchem

                              

Była sobie żabka mała / re,re, kum,kum (2x)

która mamy nie słuchała / re,re, kum,kum , bęc

Na spacery wychodziła / re,re, kum,kum (2x)

Innym żabkom się dziwiła / re,re, kum,kum bęc

Zjadła żabka siedem muszek / re,re, kum,kum (2x)

i na trawie kładzie brzuszek / re,re, kum,kum , bęc

Przyszedł bociek niespodzianie / re,re, kum,kum (2x)

Połknął żabkę na śniadanie / re,re, kum,kum ,bęc

Teraz wszystkie żabki płaczą / re,re, kum,kum (2x)

Że jej więcej nie zobaczą / re,re, kum,kum ,bęc

Z tej piosenki morał mamy  / re,re, kum,kum (2x)

Trzeba zawsze słuchać mamy / re,re, kum,kum ,bęc

                        

Wiersz do nauki „ Rysujemy kotka”

                          

Tu kółeczko, tu kółeczko     / kreślenie kółeczek na wysokości oczu/

Tu małe usteczka                  / rysowanie uśmiechu/

To o kotku z czarną łatką     / wskazuje na siebie/

Krótka jest bajeczka.

Tu wąsiki ,                /    rysuje wąsy palcem wskazującym/

Tu ogonek,               / pokazuje ręką z tyłu długi ogon/

uszka dwa               / przykłada piąstki do głowy/

Małe łapki i pazurki kotek ma. / dłonie przed sobą , drapią powietrze/