Zadania dydaktyczno-wychowawcze - marzec
1.Poznajemy pracę fryzjera
- poszerzanie słownictwa dziecka o pojęcia dotyczące środków higieny ( np. grzebień, mydło, gąbka, suszarka, szampon, nożyczki, szczotka do rąk, do zębów, do czyszczenia ubrań do zamiatania)
- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów wg. jednej cechy: przeznaczenia
2. Nadchodzi wiosna
- dostrzeganie zmian w przyrodzie, rozbudzanie chęci do samodzielnej obserwacji; poznawanie i nazywanie symboli pogodowych oznaczających wiosnę; poszerzenie wiadomości nt. warunków do rozwoju roślin; tworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia podczas działań praktycznych ( sadzenie roślin),naśladowanie ruchem i głosem odgłosów świata przyrody
- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów wg. jednej cechy: wielkości;
3. Święta, święta, biją dzwony
- poznawanie polskich tradycji ludowych związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych, nazywanie elementów stołu wielkanocnego, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów wg. jednej cechy- koloru
4. Wielkanoc
- zdobywanie wiedzy o wsi i jej mieszkańcach; wyciąganie prostych wniosków z treści obrazków; utrwalenie pojęcia „ para”; mamy i ich dzieci;
- kształtowanie umiejętności dobierania par przeciwstawnych(np. duży- mały, gruby- cienki)
- ćwiczenie oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi;
Piosenka do nauki „Była sobie żabka mała”- ilustrowana ruchem
Była sobie żabka mała / re,re, kum,kum (2x)
która mamy nie słuchała / re,re, kum,kum , bęc
Na spacery wychodziła / re,re, kum,kum (2x)
Innym żabkom się dziwiła / re,re, kum,kum bęc
Zjadła żabka siedem muszek / re,re, kum,kum (2x)
i na trawie kładzie brzuszek / re,re, kum,kum , bęc
Przyszedł bociek niespodzianie / re,re, kum,kum (2x)
Połknął żabkę na śniadanie / re,re, kum,kum ,bęc
Teraz wszystkie żabki płaczą / re,re, kum,kum (2x)
Że jej więcej nie zobaczą / re,re, kum,kum ,bęc
Z tej piosenki morał mamy / re,re, kum,kum (2x)
Trzeba zawsze słuchać mamy / re,re, kum,kum ,bęc
Wiersz do nauki „ Rysujemy kotka”
Tu kółeczko, tu kółeczko / kreślenie kółeczek na wysokości oczu/
Tu małe usteczka / rysowanie uśmiechu/
To o kotku z czarną łatką / wskazuje na siebie/
Krótka jest bajeczka.
Tu wąsiki , / rysuje wąsy palcem wskazującym/
Tu ogonek, / pokazuje ręką z tyłu długi ogon/
uszka dwa / przykłada piąstki do głowy/
Małe łapki i pazurki kotek ma. / dłonie przed sobą , drapią powietrze/