Zadania dydaktyczno- wychowawcze   luty

 

1. Nasz pierwszy przedszkolny bal

- potrafimy przystroić salę i bawić się przy muzyce wspólnie z kolegami

- rozpoznawanie , porównywanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych- koło

- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem: np. podskoki, tupanie, klaskanie

 2. Poznajemy siły przyrody: powietrze i ziemia 

- poszerzenie słownika czynnego o słowa zawierucha, wicher, zefirek, ziemia, piasek

- doskonalenie umiejętności starannego i wyraźnego wypowiadania dźwięków naśladowczych

- wdrażanie do postępowania zgodnie z instrukcją  słowną i graficzną- kodowanie 

3. Poznajemy żywioły: woda i ogień

- rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi; uświadomienie potrzeby oszczędzania wody w codziennych sytuacjach

- nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa oraz postępowania w styczności z ogniem

- klasyfikowanie i przedmiotów wg. przeznaczenia

 4. Wielka wyprawa

- poznanie niektórych środków transportu (samolot, śmigłowiec, statek, żaglówka, samochód, tramwaj

- rozwijanie umiejętności zapamiętywania i wykorzystywania własnych zdolności podczas zabaw

- wdrażanie do aktywnego i starannego wykonywania zadań i zabaw ruchowych

 

 Piosenka do nauki

I. Karnawałowy walczyk- mięciutko raz, dwa, trzy                                                       

Czarodziej z nami tańczy, wróżka i pirat zły. 

Ref. Karnawałowy walczyk- kapela pięknie gra.                                                                  

Śpiewają przebierańcy, śpiewamy ty i ja.

II. W przedszkolu dziś zabawa, od rana ruch i gwar.                                                   

 Karnawał to karnawał, już znamy balu czar.