Zadania dydaktyczno- wychowawcze luty
1. Nasz pierwszy przedszkolny bal
- potrafimy przystroić salę i bawić się przy muzyce wspólnie z kolegami
- rozpoznawanie , porównywanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych- koło
- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem: np. podskoki, tupanie, klaskanie
2. Poznajemy siły przyrody: powietrze i ziemia
- poszerzenie słownika czynnego o słowa zawierucha, wicher, zefirek, ziemia, piasek
- doskonalenie umiejętności starannego i wyraźnego wypowiadania dźwięków naśladowczych
- wdrażanie do postępowania zgodnie z instrukcją słowną i graficzną- kodowanie
3. Poznajemy żywioły: woda i ogień
- rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi; uświadomienie potrzeby oszczędzania wody w codziennych sytuacjach
- nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa oraz postępowania w styczności z ogniem
- klasyfikowanie i przedmiotów wg. przeznaczenia
4. Wielka wyprawa
- poznanie niektórych środków transportu (samolot, śmigłowiec, statek, żaglówka, samochód, tramwaj
- rozwijanie umiejętności zapamiętywania i wykorzystywania własnych zdolności podczas zabaw
- wdrażanie do aktywnego i starannego wykonywania zadań i zabaw ruchowych
Piosenka do nauki
I. Karnawałowy walczyk- mięciutko raz, dwa, trzy
Czarodziej z nami tańczy, wróżka i pirat zły.
Ref. Karnawałowy walczyk- kapela pięknie gra.
Śpiewają przebierańcy, śpiewamy ty i ja.
II. W przedszkolu dziś zabawa, od rana ruch i gwar.
Karnawał to karnawał, już znamy balu czar.