Zadania dydaktyczno- wychowawcze grudzień
1.Świąteczne przygotowania.
Dziecko poznaje zwyczaje związane ze zbliżającymi się świętami; kształtowanie umiejętności głośnego i wyrazistego mówienia treści wierszy i piosenek; rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni: nabywanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni (u góry, na dole, obok, z tyłu z przodu)
2.Wesołych świąt.
Potrafi wymienić charakterystyczne elementy świąt; rozwijanie umiejętności segregowania przedmiotów wg wielkości; stara się odzwierciedlić ruchem rytm piosenki oraz rozróżnić niskie i wysokie dźwięki; korzysta z różnych materiałów plastycznych i stara się przygotować estetyczne upominki dla rodziców uważnie słuchając instrukcji nauczyciela;
3. Płynie czas.
Poznaje tradycje witania Nowego Roku oraz symbole dnia i nocy; kształtowanie umiejętności samodzielnego składania życzeń; doskonalenie umiejętności przeliczania do 3 i więcej;
piosenka do nauki: „Wesoła choinka”.
Na gałązce choinkowej wiszą dwa jabłuszka.
Przy jabłuszku pierwszym pajac, przy drugim kaczuszka.
Pajac biały jest jak piekarz, mąkę ma na brodzie,
a kaczuszka złota, jakby kąpała się w miodzie.
Ref.: Choinka, choinka, wesoła choinka,
choinka, choinka wesoła!
Popatrz, mamo, woła Krysia, jak ten pajac skacze.
A czy słyszysz, mówi mama, jak kaczuszka kwacze?
Pajac tańczy, kaczka kwacze, posłuchajcie sami,
a zajączek tuż, tuż obok rusza wąsikami.
Ref. Choinka, choinka…[1]