Zadania dydaktyczno- wychowawcze  grudzień 

 

1.Świąteczne przygotowania.

Dziecko poznaje zwyczaje związane ze zbliżającymi się świętami; kształtowanie umiejętności głośnego i wyrazistego mówienia treści wierszy i piosenek; rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni: nabywanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni (u góry, na dole, obok, z tyłu z przodu)

 

2.Wesołych świąt.

Potrafi wymienić charakterystyczne elementy świąt; rozwijanie umiejętności segregowania przedmiotów wg wielkości; stara się odzwierciedlić ruchem rytm piosenki oraz rozróżnić niskie i wysokie dźwięki; korzysta z różnych materiałów plastycznych i stara się przygotować estetyczne upominki dla rodziców uważnie słuchając instrukcji nauczyciela;

 

3. Płynie czas.

Poznaje tradycje witania Nowego Roku oraz symbole dnia i nocy; kształtowanie umiejętności samodzielnego składania życzeń; doskonalenie umiejętności przeliczania do 3 i więcej;

 

piosenka do nauki: „Wesoła choinka”.

 

Na gałązce choinkowej wiszą dwa jabłuszka.

Przy jabłuszku pierwszym pajac, przy drugim kaczuszka.

Pajac biały jest jak piekarz, mąkę ma na brodzie,

a kaczuszka złota, jakby kąpała się w miodzie.

 Ref.: Choinka, choinka, wesoła choinka,

         choinka, choinka wesoła!

Popatrz, mamo, woła Krysia, jak ten pajac skacze.

A czy słyszysz, mówi mama, jak kaczuszka kwacze?

Pajac tańczy, kaczka kwacze, posłuchajcie sami,

a zajączek tuż, tuż obok rusza wąsikami.

 Ref. Choinka, choinka…[1]