Zadania dydaktyczno- wychowawcze październik
1.Idzie jesień przez świat: rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania roślin jako elementów przyrody otaczające człowieka ( kasztany, żołędzie, wrzosy); wychowanie do poszanowania środowiska przyrodniczego; poznanie instrumentów muzycznych grzechotka i kołatka; pobudzanie zmysłów wzroku, węchu i smaku;
2.Jesienna przyroda: poszerzenie wiadomości i językowych umiejętności dotyczących zwierząt leśnych ( niedźwiedź, wiewiórka, mysz, jaskółka , jeż, bocian)nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki/ niski, wyższy/ niższy, wysoko/ nisko; rozwijanie umiejętności określania wyglądu ze względu na kształt; nabywanie odpowiedzialności podczas działań grupowych
3. Koszyk Pani Jesieni: uświadomienie konieczności dbania o własne zdrowie; poznaje znaczenie zwrotu „ ubierać się na cebulę”; rozwijanie zainteresowań i muzykowanie z darami jesieni; rozwijanie prawidłowej wymowy poprzez zabawy ortofoniczne, rytmiczne i oddechowe;
4.Skarby jesieni: rozpoznawanie wyglądu, smaku i koloru owoców i warzyw (żółty, czerwony, zielony) ; kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o zdrowie- rozumienie znaczenia warzyw i owoców dla zdrowia; wykorzystanie darów jesieni do zabaw matematycznych- liczy w zakresie 3 oraz tworzenia własnych „obrazków” z materiału przyrodniczego i nazywanie ich;
Nauka wiersza z ilustracją ruchową: „Dwa kasztanki”
Szumią drzewa ( szu, szu, szu) x3 Wnet kasztanki ( spadną tu) x2
Słychać wkoło (tap, tap, tap) x 3 Kasztanowy ( sypie grad) x2
Teraz leżą (tu i tam) x 3 Ja je wszystkie ( zbiorę sam) x2
Dwa kasztanki ( rączki dwie) x3 Na kasztankach (zagrać chcę) x2