Zadania dydaktyczno- wychowawcze  październik

 

1.Idzie jesień przez świat: rozwijanie  umiejętności rozpoznawania i nazywania roślin jako elementów przyrody otaczające człowieka ( kasztany, żołędzie, wrzosy); wychowanie do poszanowania środowiska przyrodniczego; poznanie instrumentów muzycznych grzechotka i kołatka; pobudzanie zmysłów wzroku, węchu i smaku;

 

2.Jesienna przyroda: poszerzenie wiadomości i językowych umiejętności dotyczących zwierząt leśnych ( niedźwiedź, wiewiórka, mysz,  jaskółka , jeż, bocian)nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki/ niski, wyższy/ niższy, wysoko/ nisko; rozwijanie umiejętności określania wyglądu ze względu na kształt; nabywanie odpowiedzialności podczas działań grupowych

 

3. Koszyk Pani Jesieni: uświadomienie konieczności dbania o własne zdrowie; poznaje znaczenie zwrotu „ ubierać się na cebulę”; rozwijanie zainteresowań i muzykowanie z   darami jesieni; rozwijanie prawidłowej wymowy poprzez zabawy ortofoniczne, rytmiczne i oddechowe;

 

4.Skarby jesieni: rozpoznawanie wyglądu, smaku i koloru owoców i warzyw (żółty, czerwony, zielony) ; kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o zdrowie- rozumienie znaczenia warzyw i owoców dla zdrowia; wykorzystanie darów jesieni do zabaw matematycznych- liczy w zakresie 3 oraz tworzenia własnych „obrazków” z materiału przyrodniczego i nazywanie ich;

 

Nauka wiersza z ilustracją ruchową:   „Dwa kasztanki”

 

Szumią drzewa ( szu, szu, szu)   x3        Wnet kasztanki ( spadną tu)        x2

Słychać wkoło  (tap, tap, tap)       x 3       Kasztanowy ( sypie grad)             x2

 

Teraz leżą (tu i tam)                     x 3        Ja je wszystkie ( zbiorę sam)       x2

Dwa kasztanki ( rączki dwie)      x3          Na kasztankach (zagrać chcę)     x2