ZADANIA  DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE 

 

I „ ZWIERZĘTA  EGZOTYCZNE”:

1.Zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych zwierząt żyjących w zoo i na wolności.

2. Rozwijanie mowy wiązanej i spostrzegawczości.

II „W MARCU JAK W GARNCU”

1.Określanie stanu pogody oraz symboli pogody.

2.Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania się.

III „ NADCHODZI WIOSNA”

1.Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny i pozostałych pór roku.

2. Budzenie zainteresowania przyrodą.

IV „ WIELKANOC”

1.Zapoznanie z tradycja Świąt Wielkanocnych, budzenie zainteresowania tradycjami ze swojego regionu(np. palmy wielkanocne, święconka, lany poniedziałek)

2.Przestrzeganie prawa do wypowiadania się innych i bycia wysłuchanym.

 

 

SŁUCHANIE PIOSENKI „W MARCU”

1.W marcu jest jak w garncu,

deszcz lub słońce świeci,

czasem śniegiem sypnie,

mróz postraszy dzieci.

Ref. Mama różne rzeczy w garnku nam gotuje,

tak jak marzec różną pogodę szykuje.

 

SŁUCHANIE WIERSZA „PISANKI”

Leżą jaka na stoliku, kogut pije kuku ryku, kuku ryku,

moje jaja, mazać jajek nie pozwalam!

Z takich jaj , mazanych w ciapki

mogą się wykluwać kaczki i łabędzie,

lecz kurczaków z nich nie będzie.

Kogut wścieka się i złości, już pazury swoje ostrzy,

dziób otwiera bardzo groźnie, chyba zaraz kogoś dziobnie,

Hej kogucie nastroszony, to nie jajka twojej żony!

Twoje smacznie śpią w kurniku, to pisanki mój złośniku.