ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
I „ ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE”:
1.Zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych zwierząt żyjących w zoo i na wolności.
2. Rozwijanie mowy wiązanej i spostrzegawczości.
II „W MARCU JAK W GARNCU”
1.Określanie stanu pogody oraz symboli pogody.
2.Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania się.
III „ NADCHODZI WIOSNA”
1.Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny i pozostałych pór roku.
2. Budzenie zainteresowania przyrodą.
IV „ WIELKANOC”
1.Zapoznanie z tradycja Świąt Wielkanocnych, budzenie zainteresowania tradycjami ze swojego regionu(np. palmy wielkanocne, święconka, lany poniedziałek)
2.Przestrzeganie prawa do wypowiadania się innych i bycia wysłuchanym.
SŁUCHANIE PIOSENKI „W MARCU”
1.W marcu jest jak w garncu,
deszcz lub słońce świeci,
czasem śniegiem sypnie,
mróz postraszy dzieci.
Ref. Mama różne rzeczy w garnku nam gotuje,
tak jak marzec różną pogodę szykuje.
SŁUCHANIE WIERSZA „PISANKI”
Leżą jaka na stoliku, kogut pije kuku ryku, kuku ryku,
moje jaja, mazać jajek nie pozwalam!
Z takich jaj , mazanych w ciapki
mogą się wykluwać kaczki i łabędzie,
lecz kurczaków z nich nie będzie.
Kogut wścieka się i złości, już pazury swoje ostrzy,
dziób otwiera bardzo groźnie, chyba zaraz kogoś dziobnie,
Hej kogucie nastroszony, to nie jajka twojej żony!
Twoje smacznie śpią w kurniku, to pisanki mój złośniku.