ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

1.ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE

Zapoznanie z nazwami i wyglądem niektórych zwierząt żyjących w ZOO   i na wolności, rozwijanie mowy i spostrzegawczości na temat wyglądu zwierząt, porównywanie wielkości mały - duży, rozwijanie uwagi i myślenia podczas dobierania w pary obrazków przedstawiających zwierzę dorosłe i młode, wdrażanie do bezpiecznego poruszania się w przestrzeni bez potrącania innych, nabywanie umiejętności naśladowania ruchem zachowania wybranych zwierząt.

 

2.W MARCU JAK W GARNCU

Określanie stanu pogody i wybieranie właściwego do pogody ubioru, kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania, inscenizowanie muzyki   za pomocą ruchu, zapoznanie z symbolami przedstawiającymi pogodę, zapoznanie  ze zmiennością zjawisk atmosferycznych występujących na przedwiośniu (wiatr, mgła, opady deszczu/śniegu), rozwijanie uwagi i spostrzegawczości poprzez wskazywanie podobieństw i różnic między 2 obrazkami, wyrabianie cierpliwości   i oczekiwania na swoją kolej oraz podczas słuchania wypowiedzi rówieśników.

 

3. WIOSENNE PRZEBUDZENIE

Zauważanie i nazywanie zmian zachodzących wiosną w przyrodzie, słuchanie odgłosów przyrody, poznanie nazw kwiatów kwitnących wiosną i ptaków przylatujących na wiosnę, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie poczucia rytmu, swobodne improwizowanie przy muzyce, utrwalanie nazw kolorów, ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania, rozwijanie sprawności manualnych.

 

4.DBAMY O ZDROWIE NA PRZEDWIOŚNIU

Wzbogacanie słownika o pojęcia: produkty zdrowe i niezdrowe, uświadamianie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka i zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców, nabywanie nawyku ich mycia przed spożyciem oraz mycia rąk przed jedzeniem, kształtowanie nawyków higienicznych, wdrażanie     

do porządkowania miejsca pracy, rozwijanie wrażliwości na dźwięki z otoczenia   i z przyrody, rozróżnianie dźwięków głośnych i cichych, miłych i niemiłych.

 

5. ZABAWY TU I TAM

Wdrażanie do zgodnej zabawy w zespole i do przestrzegania zasad, rozwijanie słuchu, kształtowanie sprawnej reakcji na sygnał, rozpoznawanie, nazywanie    i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych, zapoznanie z zabawami poprzednich pokoleń, wdrażanie do poprawnej, wyrazistej wymowy, budzenie radości ze wspólnej zabawy, doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach.

 

 

Piosenka "Wiosenny spacerek”

 

Tup, tup, tup,

tup, tup, tup

Już cieplutkie słońce świeci

na wycieczkę poszły dzieci

z naszego przedszkola,

z naszego przedszkola.

 

Tup, tup, tup,

tup, tup, tup

Tu fiołek, tam pierwiosnek

widać wiosnę, słychać wiosnę

w lesie i na polach

 lesie i na polach.