ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1.ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
Zapoznanie z nazwami i wyglądem niektórych zwierząt żyjących w ZOO i na wolności, rozwijanie mowy i spostrzegawczości na temat wyglądu zwierząt, porównywanie wielkości mały - duży, rozwijanie uwagi i myślenia podczas dobierania w pary obrazków przedstawiających zwierzę dorosłe i młode, wdrażanie do bezpiecznego poruszania się w przestrzeni bez potrącania innych, nabywanie umiejętności naśladowania ruchem zachowania wybranych zwierząt.
2.W MARCU JAK W GARNCU
Określanie stanu pogody i wybieranie właściwego do pogody ubioru, kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania, inscenizowanie muzyki za pomocą ruchu, zapoznanie z symbolami przedstawiającymi pogodę, zapoznanie ze zmiennością zjawisk atmosferycznych występujących na przedwiośniu (wiatr, mgła, opady deszczu/śniegu), rozwijanie uwagi i spostrzegawczości poprzez wskazywanie podobieństw i różnic między 2 obrazkami, wyrabianie cierpliwości i oczekiwania na swoją kolej oraz podczas słuchania wypowiedzi rówieśników.
3. WIOSENNE PRZEBUDZENIE
Zauważanie i nazywanie zmian zachodzących wiosną w przyrodzie, słuchanie odgłosów przyrody, poznanie nazw kwiatów kwitnących wiosną i ptaków przylatujących na wiosnę, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie poczucia rytmu, swobodne improwizowanie przy muzyce, utrwalanie nazw kolorów, ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania, rozwijanie sprawności manualnych.
4.DBAMY O ZDROWIE NA PRZEDWIOŚNIU
Wzbogacanie słownika o pojęcia: produkty zdrowe i niezdrowe, uświadamianie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka i zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców, nabywanie nawyku ich mycia przed spożyciem oraz mycia rąk przed jedzeniem, kształtowanie nawyków higienicznych, wdrażanie
do porządkowania miejsca pracy, rozwijanie wrażliwości na dźwięki z otoczenia i z przyrody, rozróżnianie dźwięków głośnych i cichych, miłych i niemiłych.
5. ZABAWY TU I TAM
Wdrażanie do zgodnej zabawy w zespole i do przestrzegania zasad, rozwijanie słuchu, kształtowanie sprawnej reakcji na sygnał, rozpoznawanie, nazywanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych, zapoznanie z zabawami poprzednich pokoleń, wdrażanie do poprawnej, wyrazistej wymowy, budzenie radości ze wspólnej zabawy, doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach.
Piosenka "Wiosenny spacerek”
Tup, tup, tup,
tup, tup, tup
Już cieplutkie słońce świeci
na wycieczkę poszły dzieci
z naszego przedszkola,
z naszego przedszkola.
Tup, tup, tup,
tup, tup, tup
Tu fiołek, tam pierwiosnek
widać wiosnę, słychać wiosnę
w lesie i na polach
lesie i na polach.