ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

1. Karnawał – Rozpoznawanie i nazywanie strojów karnawałowych na ilustracji. Zachęcanie do pojedynczego wypowiadania się i słuchania innych. Kształcenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 1-2. Budzenie zadowolenia z samodzielnego doboru materiałów do wykonania pracy plastycznej. Kształcenie umiejętności właściwego nabierania farby pędzlem, uwrażliwienie dzieci na barwę. Utrwalanie pojęć wolno-szybko. Kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji na tempo w muzyce. Wdrażanie do wytrwałości w kończeniu pracy.

2. Jestem aktorem – Wdrażanie do uważnego słuchania, rozwijanie mowy, pamięci, wyobraźni, nabywanie umiejętności odgrywania różnych ról. Nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji. Wyjaśnienie pojęć: aktor, scena widownia, rekwizyty. Ilustrowanie piosenki ruchem – rozwijanie wyobraźni muzycznej, zaspokajanie potrzeby ekspresji odtwórczej. Rozwijanie umiejętności spostrzegania, obserwowania oraz uwagi i pamięci. Rozwijanie myślenia i podejmowanie próby uzasadnienia wyboru. Określanie położenia przedmiotów: wyżej, niżej. Kształcenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Rozwijanie sprawności manualnych.

3. Coś z niczego – Rozwijanie wyobraźni ruchowej, pomysłowości i kształcenie sprawności manualnych. Kształcenie umiejętności zgodnej zabawy, budzenie radości ze wspólnej zabawy. Zapoznanie z kolorami i przeznaczeniem poszczególnych pojemników do segregacji odpadów. Rozwijanie umiejętności wydobywania dźwięków akustycznych z różnych przedmiotów. Rozwijanie logicznego myślenia i koncentracji uwagi.

4. Kosmos – Zapoznanie z planetami w układzie słonecznym. Rozwijanie zainteresowań poznawczych. Doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania. Poszerzanie wiadomości na temat dbałości o środowisko przyrodnicze. Wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki, pędzla. Rozwijanie sprawności manualnej, spostrzegawczości wzrokowej. Odwzorowywanie pojazdu-rakiety. Zapoznanie z muzyką elektroniczną. Rozwijanie poczucia rytmu poprzez udział w zabawach rytmicznych i muzyczno-ruchowych.

 

Piosenka: „Bal w przedszkolu” sł. L. Krzemieniecka, muz. F. Leszczyńska 

 

1. Bal w przedszkolu dzisiaj, wyszły z szafy misie

i proszą laleczki do miłej poleczki.

Mała złota trąbka wyskoczyła z kątka,

„Tru-tu-tu” – powiada – „zatrąbie wam rada”.

Ref.: Hopsa, hopsa, dana, dana zabawa udana.

Hopsa, hopsa, hola, hola poleczka z przedszkola.

2. Wesoły pajacyk, kiedy to zobaczył,

dzwoneczkami brzęknął i zatańczył pięknie.

Piłka w lila kratki wyskoczyła z siatki,

„Choć jestem okrągła, tańczyć będę mogła”.

Ref.: Hopsa, hopsa, dana, dana zabawa udana.

Hopsa, hopsa, hola, hola poleczka z przedszkola.