ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1.Tutaj rosły paprocie – Poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia: górnik, kopalnia, węgiel. Zapoznanie z pracą górnika. Poznawanie właściwości węgla. Rozwijanie logicznego myślenia. Nabywanie doświadczeń konstrukcyjnych poprzez układanie pociągów: z klocków, z pudełek, z kartek itp. Nabywanie umiejętności rozróżniania i porównywania długości: długi, krótki. Rozwijanie motoryki małej, kształcenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zapoznanie z wyglądem i życiem dinozaurów. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
2. Co przynosi zima – Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi związanymi z zimową pogodą. Posługiwanie się nazwami części garderoby. Kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego podczas układania i opowiadania historyjki obrazkowej. Kształtowanie myślenia logicznego (klasyfikowanie). Nabywanie umiejętności tworzenia i kontynuowania prostego rytmu za pomocą dwóch/trzech elementów. Rozwijanie sprawności manualnych oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej. Wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki, pędzla. Branie udziału w zabawach badawczych ze śniegiem. Rozwijanie poczucia słuchu i rytmu. Wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznej zabawy.
3. Święta tuż, tuż – Zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia. Wspólnie z dziećmi ubieranie choinki w sali przedszkolnej, poznanie różnych rodzajów ozdób choinkowych. Utrwalanie pojęć matematycznych: duża, mała. Wdrażanie do prawidłowego stosowania pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni: wyżej, niżej. Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych. Zapoznanie z instrumentami perkusyjnymi: trójkąt, janczary. Przełamywanie tremy związanej z wystąpieniem przed publicznością. Wdrażanie do szanowania i rozumienia innych. Rozwijanie sprawności manualnej, spostrzegawczości wzrokowej.
4. Prąd elektryczny – Zapoznanie dzieci z domowymi urządzeniami elektrycznymi i zasadami bezpiecznego korzystania z nich. Uświadomienie konieczności przestrzegania zakazu korzystania przez dzieci z urządzeń elektrycznych oraz włączania ich i wyłączania z sieci. Zapoznanie z rolą telewizora i komputera we współczesnym świecie. Wdrażanie do uważnego słuchania nauczyciela i dzieci oraz do współpracy w zespole. Zwrócenie uwagi na wyrzucanie zużytych baterii do specjalnych pojemników.Rozwijanie wrażliwości słuchowej podczas słuchania muzyki i próby tworzenia akompaniamentu.
Piosenka: „Mikołaj” sł. i muz. K. Bożek-Gowik
1. Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Ref.: Hu, hu, ha, tra-la-la,
co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tra-la-la,
co to za Mikołaj?
2. Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Ref.: Hu, hu, ha, tra-la-la,
co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tra-la-la,
co to za Mikołaj?