ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE - GRUPA I 

 

1. TUTAJ ROSŁY PAPROCIE

Dziecko: rozwija logiczne myślenie i analizę wzrokową, wypowiada się nt.  ilustracji rozpoznaje kopalnię, rozpoznaje górnika potrafi powiedzieć czym się zajmuje górnik wypowiada się chętnie na forum grupy, poznaje właściwości węgla, rysuje węglem na białej kartce.

 

2. CO PRZYNOSI ZIMA

Dziecko: wypowiada się na temat cech zimy, zna części garderoby zimowej, uczestniczy  w zajęciach badawczych ze śniegiem, wzbogaca plastyczne doświadczenia poprzez poznanie  i stosowanie nowej techniki plastycznej – malowanie białą farbą, wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki, pędzla.

 

3. ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ…..

 Dziecko: zna tradycje bożonarodzeniowe, potrafi składać życzenia, słucha  innych  w  czasie  wypowiadania się, uczy się  fragmentów  kolędy,  śpiewa kolędę  razem z innymi,  próbuje samodzielnie wykonać ozdobę świąteczną.

 

4. OPIEKUJEMY SIĘ ZWIERZĘTAMI

Dziecko: ogląda z zainteresowaniem albumy ze zwierzętami, nazywa rozpoznane zwierzęta, wypowiada się nt.  zwierząt, wie jak należy się nimi opiekować, zauważa różnice między kotem     a psem, wyrabia umiejętność wypowiadania się na określony temat, posługuje się określeniami dotyczącymi wielkości.

 

Piosenka

 „MIKOŁAJ JEDZIE SAMOCHODEM”

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

.