PIĄTEK : 22.05.
TEMAT : PIKNIK RODZINNY.
1.Na powitanie : Zabawa ruchowa przy piosence „ Mały domek”.
YOUTUBE KIDS – Piosenki dla dzieci – SpokoLoko – Mały domek.
2.Ćwiczenia poranne :
YOUTUBE KIDS – taneczna rozgrzewka dla przedszkolaków- GYMDANCE – część 1. https://youtu.be/XQrJjy7Xvuk
3.Utrwalenie piosenki :
YOUTUBE – Śpiewające Brzdące – „ Jesteś mamo skarbem mym”.
4.Ćwiczenie słuchu fonematycznego – Czerwony Kapturek
Rodzic czyta wiersz „ Czerwony Kapturek” J. Nowaka, zadaniem dziecka jest klaśnięcie w dłonie, gdy usłyszą słowo z głoską „ CZ”.
Czerwony Kapturek, w czerwonej czapeczce.
Wędruje czasami do babci przez rzeczkę.
W czerwonym koszyku, na białej chusteczce,
Ma wiele słodyczy, czereśni i wiśni.
To wszystko dla babci, która chora w łóżeczku
Czeka na swoją wnuczkę, małą Aneczkę.
5.Zabawa dydaktyczna - ćwiczenie pamięci : Piknikowy koszyk
Rodzic może przygotować do zabawy koszyk, który będziemy przekazywać osobie mówiącej.
Rozpoczyna zabawę osoba trzymająca koszyk i mówi:
Niosę koszyk pełen :….. i wymienia nazwę artykułu , który można zabrać na piknik np. : bułek.
Następnie przekazujemy koszyk i mówimy : Niosę koszyk pełen bułek, kanapek.
Za każdym razem kiedy otrzymujemy koszyk powtarzamy wszystkie wymienione już artykuły i na końcu dodajemy kolejny.
6.Praca plastyczna „ Pamiątka z pikniku”.
Do wykonania pracy potrzebne będą :
- Jednorazowy talerzyk
- Masa solna
- Drobne materiały przyrodnicze : kamyczki, muszelki, szyszki, nasionka itp.
MASA SOLNA :
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka soli
O,5 szklanki mąki ziemniaczanej
0,75 szklanki wody
Składniki połączyć i wymieszać, ugniatać do momentu uzyskania jednolitej, plastycznej masy.
Dziecko wy pełnia talerzyk masą solną , wygładza powierzchnię i układa kompozycję z materiału przyrodniczego, wg własnego pomysłu wciskając każdy element w masę solną.
Po wyschnięciu masy solnej dziecko może pomalować obrazek farbą. Może być to prezent dla taty.
7.Ćwiczenia w czytaniu – „Piknikowe domino”
Do zabawy wykorzystujemy litery z Alfabetu.
Układamy z dzieckiem wyrazy rozdzielając sylaby. Ostatnia sylaba będzie początkiem kolejnego wyrazu.
TRA- WA - LIZ – KA – PUS – TA – BLI – CA – ŁUS – KA itd.
Można za pomocą Wyliczanki wyznaczyć kto rozpoczyna grę. Rodzic dyskretnie pomaga lub sprawdza poprawność układania wyrazów przez dziecko.