CZWARTEK: 21.05.
TEMAT : Z RODZINĄ NAJLEPIEJ.
1.Na powitanie : Tańce połamańce.
YOUTUBE – Tańce połamańce – SpokoLoko –Piosenki dla dzieci. https://youtu.be/MG6iPAU2b0I
2.Ćwiczenia poranne :
YOUTUBE KIDS – LEKCJA 4 - ĆWICZENIA Z LICZENIEM W PODSKOKACH https://youtu.be/bzboHM5GUzg
3.Powtórzenie i utrwalenie piosenki :
YOUTUBE – Śpiewające Brzdące – Jesteś mamo skarbem mym – piosenki dla dzieci. https://youtu.be/RvHfN-4Va4g
4.Słuchanie opowiadania „ Dzień rodziców „
YOUTUBE – Dzień rodziców| opowiadanie| Olek i Ada| Dzień rodziny|. https://youtu.be/N1anfxUstn0
Po wysłuchaniu opowiadania, zadajemy dziecku pytania :
- W jaki sposób dzieci uczciły Dzień Mamy i Taty?
- Czy pamiętasz uroczystość w naszej grupie w przedszkolu w ubiegłym roku ? Opowiedz o niej.
5.Słuchanie piosenki „ Moja wesoła rodzinka „
YOUTUBE KIDS – piosenka – Moja wesoła rodzinka – Emilia Major https://youtu.be/9CAEhPUDlA4
Przed wysłuchaniem piosenki prosimy dziecko, aby policzyło , ile razy występuje w niej słowo MAMA.
My rodzinę dobrą mamy,
Zawsze razem się trzymamy.
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni.
Ref. : Mama , tata, siostra , brat
I ja – to mój cały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat.
Mama zawsze kocha czule,
Ja do mamy się przytulę,
W bólu, żalu i rozterce,
Bo ma mama wielkie serce.
Ref,: Mama, tata …..
Z tatą świetne są zabawy,
Z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
Jest najlepszym przyjacielem.
Ref.: Mama, tata….
Gdy napsocę i nabroję,
Siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
A mamusia pocałuje.
Ref. Mama, tata…
Kiedy nie ma taty, mamy,
Wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
Jest wesoło w naszym domu.
Ref.: Mama, tata….
Po wysłuchaniu piosenki , prosimy , aby przy powtórnym słuchaniu ,dziecko ilustrowało ruchem treść .
6.Zabawa słownikowa – „ Skojarzenia”
Z liter „Alfabetu” dziecko układa słowo „dom”. Jest to centralne słowo, a wokół niego dziecko układa z liter wyrazy , które z nim się kojarzą. Rodzic pomaga tylko przy trudniejszych słowach.
7.Praca z książką – ćwiczenia – KP4.27a – czytanie zdań, kolorowanie ramek prawidłowych podpisów ilustracji.
8.Praca z książką – ćwiczenia – KP4.27b – rysowanie po śladzie, wyklejanie obrazka kawałeczkami kolorowego papieru.
9.Praca z książką „Zabawa z literkami” KZ75 – czytanie tekstu z poznanych liter.