CZWARTEK: 21.05.

 

TEMAT : Z RODZINĄ  NAJLEPIEJ.

 

1.Na powitanie : Tańce połamańce.

YOUTUBE – Tańce połamańce – SpokoLoko –Piosenki dla dzieci. https://youtu.be/MG6iPAU2b0I

 

 2.Ćwiczenia poranne :

YOUTUBE KIDS – LEKCJA 4  - ĆWICZENIA  Z  LICZENIEM  W  PODSKOKACH  https://youtu.be/bzboHM5GUzg

 

3.Powtórzenie i utrwalenie piosenki :

YOUTUBE – Śpiewające Brzdące – Jesteś mamo skarbem mym – piosenki dla dzieci.  https://youtu.be/RvHfN-4Va4g

 

4.Słuchanie opowiadania „ Dzień rodziców „

YOUTUBE – Dzień rodziców| opowiadanie| Olek i Ada| Dzień rodziny|. https://youtu.be/N1anfxUstn0

Po wysłuchaniu opowiadania, zadajemy dziecku pytania :

  •  W jaki sposób dzieci uczciły Dzień Mamy i Taty?
  • Czy pamiętasz uroczystość w naszej grupie w przedszkolu w ubiegłym roku ? Opowiedz o niej.

5.Słuchanie piosenki „ Moja wesoła rodzinka

YOUTUBE KIDS – piosenka – Moja wesoła rodzinka – Emilia Major  https://youtu.be/9CAEhPUDlA4 

Przed wysłuchaniem piosenki prosimy dziecko, aby policzyło , ile razy występuje w niej słowo MAMA.

 

My rodzinę dobrą mamy,

Zawsze razem się trzymamy.

I choć czasem czas nas goni,

My jak palce jednej dłoni.

 

Ref. : Mama , tata, siostra , brat

I ja – to mój cały świat!

Dużo słońca, czasem grad –

To wesoły jest mój świat.

Mama zawsze kocha czule,

Ja do mamy się przytulę,

W bólu, żalu i rozterce,

Bo ma mama wielkie serce.

 

Ref,: Mama, tata …..

 

Z tatą świetne są zabawy,

Z nim świat robi się ciekawy!

Tata ma pomysłów wiele,

Jest najlepszym przyjacielem.

 

 Ref.: Mama, tata….

 

Gdy napsocę i nabroję,

Siedzę w kącie, bo się boję!

Tata skarci, pożałuje,

A mamusia pocałuje.

 

Ref. Mama, tata…

 

Kiedy nie ma taty, mamy,

Wszyscy sobie pomagamy!

I choć sprzątać nie ma komu,

Jest wesoło w naszym domu.

 

Ref.: Mama, tata….

 

 

Po wysłuchaniu piosenki , prosimy , aby przy powtórnym słuchaniu ,dziecko ilustrowało ruchem treść .

 

6.Zabawa słownikowa – „ Skojarzenia”

Z liter „Alfabetu” dziecko układa słowo „dom”. Jest to centralne słowo, a wokół niego dziecko układa z liter wyrazy , które z nim się kojarzą. Rodzic pomaga tylko przy trudniejszych słowach.

 

7.Praca z książką – ćwiczenia – KP4.27a – czytanie zdań, kolorowanie ramek prawidłowych podpisów ilustracji.

 

8.Praca z książką – ćwiczenia – KP4.27b – rysowanie po śladzie, wyklejanie obrazka kawałeczkami kolorowego papieru.

 

9.Praca z książką „Zabawa z literkami” KZ75 – czytanie tekstu z poznanych liter.