PIĄTEK  29.05

 

TEMAT: JAK SPĘDZAMY CZAS Z RODZINĄ

 

1.Jesteś po ćwiczeniach porannych to zapraszam do kolejnych działań.

 

2. Rozmowa nt „Jak spędzamy czas z rodzicami”  na podst. ilustracji z Księgi zabaw s. 74-75

- pytania na temat praw i obowiązków dzieci i rodziców ( zabawy, nauki, zdrowia, wypoczynku, pracy, )

 

3. „Jedziemy na wycieczkę-ćwiczenia płynności mówienia:- rodzic do plecaka/ koszyka wkłada różne przedmioty, dziecko wypowiada zdania motywując po co ten przedmiot jest potrzebny na wycieczce np.

 

- Zabieram na wycieczkę bułkę, bo mogę być głodna.

- Zabieram klocki, żeby się nie nudzić w czasie deszczu.

- Zabieram piłkę , by bawić się z rodzeństwem i rodzicami.

- Zabieram bajkę, bo lubię jak mama mi czyta. itp.

 

4. Zagadki sensoryczne” Co mam w koszyku?”

Rodzic wkłada do koszyka różne przedmioty przydatne na pikniku ( jabłko, gruszka, kubek, papierowe talerzyki); zadaniem dziecka jest poznanie ich za pomocą dotyku i opowiedzenie jakie cechy ma dany przedmiot. Drugi raz zabawę można przeprowadzić w j. angielskim ( miękki- soft, twardy- hord,  długi – long,  krótki- short, duży- big, mały- little, itp.

 

5. Zabawa matematyczna „Na pikniku”- dziecko dostaje liczmany (nakrętki/ patyczki/ guziki). Z poprzedniej zabawy wyciąga z koszyka po jednej rzeczy i układa zadanie na jej temat np. Na piknik zabrałam 6 jabłek. Koleżanka przyniosła jeszcze 2. Ile mamy razem jabłek? Dziecko układa odpowiednio liczmany, potem zapis matematyczny ze znaków z ALFABETU 6+2=8

(3-5 zadań dziecko układa)