PIĄTEK 29.05
TEMAT: JAK SPĘDZAMY CZAS Z RODZINĄ
1.Jesteś po ćwiczeniach porannych to zapraszam do kolejnych działań.
2. Rozmowa nt „Jak spędzamy czas z rodzicami” na podst. ilustracji z Księgi zabaw s. 74-75
- pytania na temat praw i obowiązków dzieci i rodziców ( zabawy, nauki, zdrowia, wypoczynku, pracy, )
3. „Jedziemy na wycieczkę-ćwiczenia płynności mówienia:- rodzic do plecaka/ koszyka wkłada różne przedmioty, dziecko wypowiada zdania motywując po co ten przedmiot jest potrzebny na wycieczce np.
- Zabieram na wycieczkę bułkę, bo mogę być głodna.
- Zabieram klocki, żeby się nie nudzić w czasie deszczu.
- Zabieram piłkę , by bawić się z rodzeństwem i rodzicami.
- Zabieram bajkę, bo lubię jak mama mi czyta. itp.
4. Zagadki sensoryczne” Co mam w koszyku?”
Rodzic wkłada do koszyka różne przedmioty przydatne na pikniku ( jabłko, gruszka, kubek, papierowe talerzyki); zadaniem dziecka jest poznanie ich za pomocą dotyku i opowiedzenie jakie cechy ma dany przedmiot. Drugi raz zabawę można przeprowadzić w j. angielskim ( miękki- soft, twardy- hord, długi – long, krótki- short, duży- big, mały- little, itp.
5. Zabawa matematyczna „Na pikniku”- dziecko dostaje liczmany (nakrętki/ patyczki/ guziki). Z poprzedniej zabawy wyciąga z koszyka po jednej rzeczy i układa zadanie na jej temat np. Na piknik zabrałam 6 jabłek. Koleżanka przyniosła jeszcze 2. Ile mamy razem jabłek? Dziecko układa odpowiednio liczmany, potem zapis matematyczny ze znaków z ALFABETU 6+2=8
(3-5 zadań dziecko układa)