CZWARTEK 28.05
TEMAT: Z RODZINKĄ NAJLEPIEJ
1.Jesteś po ćwiczeniach porannych to zapraszam do kolejnych działań.
2.Przypomnienie paluszkowej rymowanki „Rodzinka”.
- dziecko mówi razem z rodzicem i pokazuje raz na jednej ręce, potem na drugiej, następnie obie ręce na raz- na początku dłoń zaciśnięta w pięść:
Ten mały to dziadziuś, tuż obok babunia. (Pokazuje kciuk i wskazujący palec)
Ten duży to tatuś, a przy nim mamunia. (środkowy i serdeczny)
A to ja dziecinka mała,a to rączka moja cała.(malutki i macha wszystkimi paluszkami i nadgarstkami)
3.Rozmowa nt. Rodzinne zdjęcie ( potrzebna fotografia pokoleniowa rodzina / kilka zdjęć); rodzic zadaje pytania:
- podaj nazwy członków rodziny.
- czym różnią się członkowie rodziny? (płeć, wiek, wygląd, itp.)
- kim są dla was rodzice waszych rodziców? (dziadkami)
- kim wy jesteście dla nich? (wnukami, wnuczkami)
- kim jest brat twojej mamy i taty?
- kim jest siostra twojej mamy i taty?
- policz z ilu osób składa się twoja rodzina.
4.Ilustrowanie ruchem piosenki „Moja wesoła rodzinka”
YouTube- 26Moja wesoła rodzinka
5.Zagadki słuchowe „Co słychać w domu?”
Rodzic używa różnych przedmiotów, a dziecko musi odgadnąć co to jest? Np.
-suszarka do włosów, maszynka do golenia, pralka, odkurzacz, woda z kranu leje/ kapie, woda się gotuje- gwizdek z czajnika itp. (dźwięki te mogą być rozpoznawane w ciągu całego dnia, nawet kilku dni- ważne jest by dziecko skupiało uwagę na różnych odgłosach otoczenia
6.Zabawa ruchowa „Podskocz, gdy usłyszysz głoskę m, t z, …”Rodzic wyjaśnia , że dziecko ma podskoczyć , gdy usłyszy głoskę M na początku słowa- jak nie to stoi nieruchomo; głoski należy zmieniać; np. mama - sama, moda- woda, mówi, mało- lało-ciało; torba, tama- rama- sama, teraz- nie raz, zamek ranek, zorro, zebra, febra, szafa, ; itp.
7.Kp27a,b
8.Po południu- wytnij tyle serduszek z ilu członków składa się twoja rodzina
- ozdób je wg własnego pomysłu pamiętając o kolorze oczu, włosów i ich długości; naklej na karcie z wazonem; będzie to wspaniały bukiet Twojej rodzinki (kolejna niespodzianka dla mamy i taty; pamiętaj o pomaganiu rodzicom w różnych czynnościach domowych np. Faustynka potrafi już obierać ziemniaki.
Powodzenia w staraniach!