PONIEDZIAŁEK 22.06

 

TEMAT: WAKACJE! – W GÓRACH

 

1.Ćwiczenia na słońcu!

https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc

 

2.Zabawa w skojarzenia „Góry to…”

Rodzic pokazuje dziecku mapę fizyczną Polski i pyta, z czym kojarzą się góry. Następnie zadaje pytania:

Jak się nazywają góry w Polsce?

Jak wyglądają góry?

Czym się od siebie różnią?

Co można robić w górach?

Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać w górach?

Jak powinniśmy się zachowywać na szlaku turystycznym?

Rodzic pomaga dziecku zlokalizować na mapie Góry Świętokrzyskie, Karpaty, Sudety, prezentuje pejzaż górski.

 

3.Słuchanie wiersza „Góry nasze góry” J. Porazińskiej

Góry, nasze góry. Hale nasze hale.

Kto was zna tak dobrze, jak my, górale.

Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.

Kto was przewędrował? Góral rodowity.

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:

Kto to jest góral?

Gdzie, według wiersza, góral wypasa owce?

Co to są hale?

Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?

Rodzic prezentuje napisy: hale, baca, owce, Tatry, Sudety, dziecko je czyta, następnie układa z liter z ruchomego alfabetu.

 

4.Obejrzyj filmik: „Bezpieczeństwo w górach”

 https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

 

5.„W górach” – zapoznanie dziecka z nazwą najwyższych polskich gór i ich szczytami. Rodzic pokazuje dziecku na mapie Polski pasmo Tatr. Prezentuje napis Tatry, który dziecko odczytuje. Następnie dziecko stara się odczytać nazwy rzek, które mają swoje źródła w Tatrach, oraz nazwy miejscowości z tego regionu. Rodzic wspólnie z dzieckiem omawia góralskie tradycje: stroje ludowe, gwarę i potrawy.

 

6.Tor przeszkód „Na górskim szlaku”

Rodzic przygotowuje tor przeszkód, imitujący górski szlak. Podczas jego pokonywania mogą pojawić się przeszkody, np. przejście po kamieniach (poduszki), skok przez kałuże (gazety, obręcze), przejście przez kładkę nad strumykiem (krzesła), wąska ścieżka (długi sznurek, skakanka).

 

7.Malowanie farbami plakatowymi nt „Górski pejzaż”

Zadaniem dziecka jest namalowanie górskiego pejzażu na dużym arkuszu szarego papieru.

 

8.Karta pracy cz. 4 str. 43a – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka, naklejanie go na kartce.