ŚRODA 24.11

 

TEMAT: NASZE ZABAWKI

 

1. Zabawa na powitanie „A ram sam sam”

https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

 

2. Zabawa dydaktyczna „Garaż do samochodu - zgadywanka”

Rodzic przyczepia na drzwiach lub ścianie pionowo długi pasek papieru podzielony kreskami – to będzie piętrowy garaż, oznacza piętra garażu, przyczepiając kartoniki z cyframi lub kropkami. Następnie prezentuje kartonik z obrazkiem samochodu i ustala, że kiedy odwróci głowę, dziecko będzie przyczepiało ten obrazek w wybranym przez siebie polu-garażu – np. na 5 piętrze. Rodzic będzie zgadywał i zadawał dziecku pytania, np. Czy samochód znajduje się na 3 piętrze? Jeśli nie, dziecko odpowiada używając słów: wyżej lub niżej. Zabawa trwa dopóki Rodzic nie odgadnie, na którym piętrze się znajduje.

 

3. Zestaw ćwiczeń porannych (z poprzedniego dnia)

 

4. Zabawa matematyczna „Domek dla zabawek”

Rodzic przyczepia na ścianie duży karton: to dom dla zabawek. Rysuje na kartonie linie poziome – piętra domku, oznacza je kartonikami z cyframi 1-6. Na każdym piętrze przyczepia obrazki przedstawiające zabawki, np. samochód na 1 piętrze, lalka na 2 itd. Dziecko rzuca kostką do gry, wyrzucona liczba oczek wskazuje, o której zabawce dziecko będzie opowiadało, np. 2 oczka – to lalka. Rodzic pyta: Kto mieszka na 2 piętrze? Kto mieszka pod lalką. Która zabawka mieszka nad lalką? Później dziecko przejmuje rolę Rodzica, które nadzoruje zabawę.

 

5. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody i roboty”

Dziecko samochód swobodnie porusza się po pokoju, naśladując jazdę autem. Na hasło Rodzica: Roboty! – naśladuje poruszanie się robotów, wykonuje krótkie sztywne ruchy. Na hasło R.: Zepsuty robot! – zatrzymuje się, naśladuje powolne ruchy psującego się robota i siada na podłodze.

 

6. Praca plastyczna – konstrukcyjna „Wiatraczek” (załącznik)

 

7. Zabawa dydaktyczna „Wiatraki – nie tylko zabawki”

Rodzic prezentuje zabawki: wiatraczek i latawiec i pyta, do czego one służą. Dziecko ustala, że cechą wspólną korzystania z obu przedmiotów jest wiatr: w pierwszym przypadku wiatr powstaje, w drugim – jest potrzebny do uniesienia się w górę. Rodzic zadaje pytania, a dziecko udziela odpowiedzi:

- Co to jest wiatr?

- Jakie znasz inne urządzenia, które wytwarzają wiatr? (suszarka do włosów, wiatraki).

- Jak wyglądał wiatrak kiedyś, a jak wygląda dziś? Rodzic prezentuje obrazki.

- Do czego używało się kiedyś wiatraków, a do czego używa się ich dziś? (np. do mielenia zboża, w tartaku do mielenia drewna, do wytwarzania prądu…).

- Jakie znacie urządzenia, przedmioty, w których jest wiatrak, turbina (np. suszarka do włosów, silnik w aucie, samolot – śmigłowiec, helikopter, okap kuchenny, żaglówka)

- Czy wiatr widać, słychać? Naśladuj go.

- Jak można zmierzyć siłę i kierunek wiatru? (wiatromierzem)

- Czy wiatr jest bezpieczny dla człowieka?

 

8. Zabawa ruchowa „Karuzela”

Rodzic klaszcze w dłonie a dziecko biega po pokoju. Na hasło R.: „Karuzela” Rodzic z dzieckiem tworzą parę ze skrzyżowanymi rękami i kręcą się cwałem bocznym.

 

9. Karta pracy „Nasze zabawki” – dziecko nakleja serduszka od najmniejszego do największego. Następnie rysuje w ramkach tyle oczek, aby wskazywały kolejność rakiet od najwyższej do najniższej. Na koniec przelicza zabawki na każdej półce i rysuje odpowiednią liczbę kropek w ramkach. (Załącznik)

 

10. Zabawa słuchowa „Klaszczę i liczę”

Rodzic podaje nazwy zabawek. Dziecko dzieli słowa na sylaby, porównuje liczbę sylab.

 

Pliki do pobrania:

- Praca plastyczno – konstrukcyjna „Wiatraczek”

- Karta pracy „Nasze zabawki”

 

 

 

           

 

 


Pliki do pobrania: