CZWARTEK 4.06
1.Zabawa muzyczno - ruchowa pt. „Wiatr i latawce” – do utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna".
Dziecko otrzymuje pasek bibułki, to latawiec. Podczas słuchania utworu dziecko porusza się po pokoju trzymając nad głowami swoje latawce. Gdy muzyka milknie puszcza pasek i obserwuje jego powolne opadanie. Gdy słyszy muzykę, podnosi pasek i zabawa trwa dalej.
2.Zabawa pt. “ Dom z figur geometrycznych”- powiedz z jakich figur geometrycznych składa się dom, policz je, a następnie pokoloruj obrazek.
https://drive.google.com/open?id=1rIoDT_v9CUL8xmmxjN0_awzPgRL2fLJV
3.Zabawa słownikowo – gramatyczna pt. „Moja ulubiona zabawka jest…” – kończenie zdania. Dziecko kończy zdanie dodając jedną cechę swojej zabawki np. „Moja zabawka jest duża”. „Moja zabawka jest plastikowa”, itp.
4.Zabawa ruchowa z elementem podskoku pt.„Hop”. Dziecko maszeruje po obwodzie koła. na hasło: hop - podskakuje obunóż, następnie dalej maszeruje.
5.Zabawa pt.”Lubię, nie lubię…”– swobodne wypowiedzi o emocjach, w oparciu o własne doświadczenia dziecka. Dziecko kończy zdania:
- Kiedy się złoszczę, to…
- Kiedy jestem wesoły, to…
- Nie lubię, gdy…
- Boję się, bo…
- Najbardziej lubię…
6.Zabawa ruchowa z elementem marszu pt. „Ręce - nogi - głowa”. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach, na hasło zatrzymuje się, a wymienione części ciała mają dotykać do podłogi, np.
– Dwie nogi i ręka,
– Jedna noga i dwie ręce,
– Dwie nogi i dwie ręce,
– Dwie nogi, ręka i głowa…
7.Zabawa logopedyczna przy wierszu A. Kamieńskiej pt. “Koniki”
Cwałowały czerwone koniki. (kląskanie językiem, szybko)
Kopytkami biły, pędziły. (uderzanie czubkiem języka o podniebienie górne)
Przesadzały bystre strumyki,
Po kamieniach, po drogach dudniły.
I po lesie, i po łące, i po moście. (przesuwanie języka po zewnętrznej powierzchni zębów górnych, potem dolnych; następnie to samo po wewnętrznej powierzchni zębów)
W kłus, galopem, cwałem – przez powietrze. (kląskanie – najpierw wolno, potem coraz szybciej)
I parskały, że będą goście. (parskanie, wargi wibrują)
I uszami strzygły na wietrze. (szybkie ruchy języka od jednego kącika ust do drugiego, bez opierania na wardze)
A były to koniki z piernika, Lukrowane, cukrem osypane.
Kiedy im się znudziło brykać,
Poszły prosto do buzi – same. (przesuwanie czubka języka od górnych zębów aż do gardła; następnie naśladowanie ruchów żucia – ruchy żuchwy; na koniec oblizywanie czubkiem języka warg – ruchy okrężne)
8.Zabawa ruchowa z ćwiczeniami równowagi pt. „Po wąskiej dróżce”. Układamy skakankę w dowolny kształt i zachęcamy dziecko aby wyobraziło sobie, że spaceruje po wąskiej ścieżce. Proszę zwrócić uwagę, by dziecko zachowało prawidłową postawę w trakcie spaceru (wyprostowane ramiona, proste plecy).