WTOREK 2.06
1.Słuchanie do piosenki pt. “Podajmy sobie ręce”
https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A
1.Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,
a my tacy mali, mali jak kropelki:
Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem, na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką, nad rzeczką i rzeką.
2. Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka:
Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence…
3. Choć nas czasem dzielą nieprzebyte góry,
nieskończone drogi, zachmurzone chmury:
Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence...
Po wysłuchaniu wspólnie spróbujcie określić cechy piosenki:
- jaki jest nastrój piosenki? (smutny czy wesoły )
- jakie jest tempo piosenki? (wolne czy szybkie )
- jaka jest dynamika piosenki? (cicha czy głośna )
Przy kolejnym słuchaniu piosenki dziecko wyklaskuje rytm utworu :
- słowa zwrotki – raz klaszcze w swoje dłonie, raz w rodzica, - słowa refrenu – wytupuje nogami.
2.Zabawa orientacyjno-porządkowa pt. „Dzieci w domkach – dzieci na spacer” – Wyznaczamy na podłodze linię skakanką lub kredą. Dziecko na umówione hasło, np.: Dzieci na spacer! sprawnie ustawia się twarzą do mamy wzdłuż wyznaczonej linii. Na hasło: Dzieci w domkach! – dziecko siada na podłodze w siadzie skrzyżnym.
3.Zabawa ruchowa z wykorzystaniem wiersza Mateusza Mojsak pt. “Tańczące dzieci”. Rodzic czyta wiersz, dziecko wykonuje ćwiczenia z wiersza.
Tańczcie dzieci jak małpeczki, wyginajcie swe tyłeczki,
w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
Nie stój sztywno niczym pręt, porusz biodrem i zrób skręt,
w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
Kucnij teraz, potem krzycz, jak króliczek zrób hyc-hyc,
w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
Stań na palcach, ruszaj się tworząc w tańcu jakąś grę
w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
Tak się bawić możesz wciąż, gdyś jest zwinny niczym wąż,
w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
A gdy tylko znajdziesz czas, zatańcz sobie jeszcze raz,
w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.
4.Praca plastyczna pt. “Koperta” składanie koperty z kwadratu. Rodzic pokazuje dziecku papierową kopertę wykonaną z kartki i zadaje pytania:
– Jak myślicie, co to jest?
– Do czego służy koperta?
– Z czego jest zrobiona?
– Gdzie można kupić koperty?
– Jak myślicie, czy można samemu zrobić kopertę?
Instrukcja wykonania koperty znajduje się poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=BAuPgznr4Ak
Macie już kopertę teraz możecie przesłać obrazek lub życzenia do swojego kolegi, koleżanki.
5.Zabawa ruchowa z elementem marszu pt. „W przód i w tył”. Marsz w różnych kierunkach, na klaśnięcie – dziecko zatrzymuje się i maszeruje tyłem. Kolejne klaśnięcie zmienia kierunek marszu.