WTOREK 2.06

 

1.Słuchanie do piosenki pt.  “Podajmy sobie  ręce”

https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A

 

1.Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,

a my tacy mali, mali jak kropelki:

 

Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence,

w ogródku przed domem, na łące znajomej.

Podajmy sobie ręce przez burze i przez tęcze,

pod gwiazdą daleką, nad rzeczką i rzeką.

 

2. Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka,

kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka:

 

Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence…

 

3. Choć nas czasem dzielą nieprzebyte góry,

nieskończone drogi, zachmurzone chmury:

 

Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence...

 

Po wysłuchaniu wspólnie  spróbujcie określić cechy piosenki:

- jaki jest nastrój piosenki? (smutny czy wesoły )

- jakie jest tempo piosenki? (wolne czy szybkie )

- jaka jest dynamika piosenki?  (cicha czy głośna )

 

Przy kolejnym słuchaniu piosenki dziecko wyklaskuje rytm utworu :

- słowa zwrotki – raz klaszcze w swoje  dłonie, raz w rodzica, - słowa refrenu – wytupuje nogami.

 

2.Zabawa orientacyjno-porządkowa pt. „Dzieci w domkach – dzieci na spacer” Wyznaczamy  na podłodze linię skakanką lub kredą. Dziecko na umówione hasło, np.: Dzieci na spacer! sprawnie ustawia się twarzą do mamy wzdłuż wyznaczonej linii. Na hasło: Dzieci w domkach! – dziecko siada  na podłodze w siadzie skrzyżnym.

 

3.Zabawa ruchowa z wykorzystaniem wiersza Mateusza Mojsak pt. “Tańczące dzieci”. Rodzic  czyta wiersz, dziecko wykonuje ćwiczenia z wiersza. 

 

Tańczcie dzieci jak małpeczki, wyginajcie swe tyłeczki,

w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła. 

W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła. 

Nie stój sztywno niczym pręt, porusz biodrem i zrób skręt, 

w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła. 

W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.

Kucnij teraz, potem krzycz, jak króliczek zrób hyc-hyc,

w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła. 

W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła. 

Stań na palcach, ruszaj się tworząc w tańcu jakąś grę

w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła. 

W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła. 

Tak się bawić możesz wciąż, gdyś jest zwinny niczym wąż, 

w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła. 

W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.

A gdy tylko znajdziesz czas, zatańcz sobie jeszcze raz,

w lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła. 

W lewo w prawo, dookoła, bo zabawa jest wesoła.

 

4.Praca plastyczna pt. “Koperta” składanie koperty z kwadratu. Rodzic pokazuje dziecku  papierową kopertę wykonaną z kartki i  zadaje pytania:

– Jak myślicie, co to jest? 

– Do czego służy koperta?

– Z czego jest zrobiona?

– Gdzie można kupić koperty?

– Jak myślicie, czy można samemu zrobić kopertę?

Instrukcja wykonania koperty znajduje się poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=BAuPgznr4Ak

 

Macie już kopertę teraz możecie przesłać obrazek lub życzenia do swojego kolegi, koleżanki.

 

5.Zabawa ruchowa z elementem marszu pt. „W przód i w tył”. Marsz w różnych kierunkach, na klaśnięcie  – dziecko zatrzymuje się i maszeruje tyłem. Kolejne klaśnięcie zmienia kierunek marszu.