PONIEDZIAŁEK 29.03.2021
Krąg tematyczny: Wielkanoc
1.Piosenka na powitanie
2.Wysłuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej pt.: „Wielkanoc”. Rodzic czyta wiersz, zachęca dziecko do uważnego słuchania.
Na stole wielkanocnym jest bardzo kolorowo.
Kolorowo i smacznie i oczywiście zdrowo.
Mama upiekła mazurki, ciocia babkę zrobiła.
A Hania ze swą siostrą baranka postawiła.
Baranek z cukru stoi pośród owsa młodego,
Na stole się znalazło coś jeszcze bardzo pięknego.
Pisanki kolorowe zrobione przez rodzinę,
Mama, tata i babcia robili je przez godzinę
Przygotowane pisanki w koszyczku układały.
Siedzi na nich kurczaczek, wygląda jak żółta kulka.
Jak promień słońca ciepłego, który się zakradł z podwórka.
Za chwilę mama przyniesie żurek z kiełbasą, sałatki,
Oraz roladę z szynki - ulubioną potrawę Beatki.
Wszyscy podzielą się święconką i złożą sobie życzenia.
Tradycja wielkanocna od wielu lat się nie zmienia.
3.Rozmowa na temat wiersza:
- Jak wygląda wielkanocny stół?
- Jakie potrawy się na nim znajdują?
- Co wykonała cała rodzina i włożyła do koszyczka?
- Jaka jest tradycja wielkanocna?
- Czego życzylibyście sobie i innym przy wielkanocnym stole
4.„Wielkanocny koszyk” – ćwiczenie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3,s.43. Zadaniem dzieci jest zwrócenie uwagi na to, które przedmioty wymienione w wierszu przedstawione są na ilustracji oraz wskazanie tych, które nie pasują do świąt wielkanocnych. Następnie dzieci kolorują obrazek według kodu.
5.Zabawa ruchowa pt. „Wyścigi z jajem”. Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i plastikowe jajko. Wyznaczamy start i metę. Zadaniem dziecka jest przeniesienie jajka na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nieco utrudnić możemy zorganizować wyścig. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.
6.,,Pisanka” – ćwiczenia graficzne /„Pięciolatek – Razem poznajemy świat” – grafomotoryka s.64/. cel: rysowanie wzorów na pisance poprzez łączenie kropek, zwrócenie uwagi na kierunek kreślenia linii od lewej do prawej.
7.Trochę ruchu w domu przyda się każdemu z nas. Pamiętajcie o codziennych ćwiczeniach !
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I&t=1s
8.Zabawa naśladowcza - „Kura i kurczęta”.
Jedno dziecko zostaje „kurą”, czyli matką pozostałych dzieci – „kurczątek”. Gdy dziecko słyszy dowolną muzykę, „kura” wyprowadza swoje „dzieci” na spacer. „Kura” gdacze, macha skrzydłami, podskakuje, a „dzieci” starają się iść za nią i ją naśladować. Gdy jest pauza w muzyce, „kurczęta” zbierają ziarenka z ziemi (stukają paluszkami w podłogę). Gdy usłyszy ponownie muzykę, od razu biegnie do „kury”, by schronić się pod jej skrzydłami.
A Ty wiesz co wkładamy do wielkanocnego koszyczka? Sprawdź swoją wiedzę i rozwiąż test
https://learningapps.org/view7114514
Miłej zabawy !!!
Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia z podjętych aktywności przez dzieci.