PONIEDZIAŁEK 29.03.2021

Krąg tematyczny: Wielkanoc

 

1.Piosenka na powitanie             

https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA&fbclid=IwAR31J1ekrjxm3ejUQWIczmqBr7wPUN2TOW7C2X0Doe1eMMFmxZklbtTL3kA

 

2.Wysłuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej pt.: „Wielkanoc”.  Rodzic czyta wiersz, zachęca dziecko do uważnego słuchania.

Na stole wielkanocnym jest bardzo kolorowo.

Kolorowo i smacznie i oczywiście zdrowo.

Mama upiekła mazurki, ciocia babkę zrobiła.

A Hania ze swą siostrą baranka postawiła. 

Baranek z cukru stoi pośród owsa młodego,

Na stole się znalazło coś jeszcze bardzo pięknego.

Pisanki kolorowe zrobione przez rodzinę, 

Mama, tata i babcia robili je przez godzinę

Przygotowane pisanki w koszyczku układały. 

Siedzi na nich kurczaczek, wygląda jak żółta kulka.

Jak promień słońca ciepłego, który się zakradł z podwórka. 

Za chwilę mama przyniesie żurek z kiełbasą, sałatki, 

Oraz roladę z szynki - ulubioną potrawę Beatki.

Wszyscy podzielą się święconką i złożą sobie życzenia.

Tradycja wielkanocna od wielu lat się nie zmienia.

 

3.Rozmowa na temat wiersza: 

- Jak wygląda wielkanocny stół? 

- Jakie potrawy się na nim znajdują?

- Co wykonała cała rodzina i włożyła do koszyczka? 

- Jaka jest tradycja wielkanocna? 

- Czego życzylibyście sobie i innym przy wielkanocnym stole

 

4.„Wielkanocny koszyk” – ćwiczenie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3,s.43.  Zadaniem dzieci jest zwrócenie uwagi na to, które przedmioty wymienione w wierszu przedstawione są na ilustracji oraz wskazanie tych, które nie pasują do świąt wielkanocnych. Następnie dzieci kolorują obrazek według kodu.

 

5.Zabawa ruchowa pt. „Wyścigi z jajem”. Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i plastikowe jajko. Wyznaczamy start i metę. Zadaniem  dziecka jest przeniesienie jajka na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nieco utrudnić możemy zorganizować wyścig. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

 

6.,,Pisanka” – ćwiczenia graficzne /„Pięciolatek – Razem poznajemy świat” – grafomotoryka s.64/. cel: rysowanie wzorów na pisance poprzez łączenie kropek, zwrócenie uwagi na kierunek kreślenia linii od lewej do prawej.

 

7.Trochę ruchu w domu przyda się każdemu z nas. Pamiętajcie o codziennych ćwiczeniach !

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I&t=1s

 

8.Zabawa naśladowcza - „Kura i kurczęta”.

 Jedno dziecko zostaje „kurą”, czyli matką pozostałych dzieci – „kurczątek”. Gdy dziecko słyszy dowolną muzykę,  „kura” wyprowadza swoje „dzieci” na spacer. „Kura” gdacze, macha skrzydłami, podskakuje, a „dzieci” starają się iść za nią i ją naśladować. Gdy jest  pauza w muzyce, „kurczęta” zbierają ziarenka z ziemi (stukają paluszkami w podłogę). Gdy usłyszy ponownie muzykę, od razu biegnie do „kury”, by schronić się pod jej skrzydłami.

A Ty wiesz co wkładamy do wielkanocnego koszyczka? Sprawdź swoją wiedzę i rozwiąż test

https://learningapps.org/view7114514

Miłej  zabawy !!!

Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia  z podjętych aktywności przez dzieci.

olszczynska.a@gmail.com