WTOREK 13.04.2021
1.Słuchanie wiersza pt.: „Książka moim przyjacielem” – Dorota Kossakowska:
Każdy ma przyjaciela, z którym lubi się bawić.
Kiedy przyjaciel jest smutny, nie można go zostawić.
Mój przyjaciel jest ze mną, codziennie o każdej porze.
Gdy potrzebuje pomocy, on mi zawsze pomoże.
Mój przyjaciel to książka, w której są różne przygody.
O misiu, który jadł miodek, o żabce co skacze do wody.
Jest też księżniczka i rycerz, co walczy dzielnie ze smokiem.
Jest i czarodziej co umie przez rzekę przejść jednym krokiem.
Z książką nie nudzę się nigdy, z nią jest zawsze ciekawie.
Ona pomaga w nauce oraz wesołej zabawie
2.Rozmowa na temat wiersza:
- Jaki przyjaciel jest z nami o każdej porze?
- Co możemy dowiedzieć się z książki?
- W czym pomaga książka? “
3.Jak powstaje książka?”- opowiadanie na podstawie ilustracji (“Pięciolatek - Razem poznajemy świat” cz.3 , s. 34) tworzenie zdań do ilustracji oraz dzielenie ich na słowa
4.“Dzieci i drzewa” - zabawa ruchowa z elementem biegu Dzieci łączą się w pary, jedno dziecko jest drzewem(stoi nieruchomo), drugie biega; na hasło: ukryj się - kuca za swoim drzewem.
5.“Zakładka do książki“ - wycinanie i naklejanie gotowych elementów
Zagadka:
Ma okładkę kolorową, w środku kartki z obrazkami.
Oraz bajki, które mama tobie czyta wieczorami
odp. książka
Wprowadzenie do tematu zajęć:
“Dziś są książki imieniny, pójdę do niej w odwiedziny.
I zakładkę z barwną wstążką w podarunku dam Ci książko”
- Do czego służy zakładka?
Nauczyciel pokazuje różne rodzaje zakładek do książek
Demonstracja wykonania pracy (“Pięciolatek - Razem poznajemy świat” - wycinanka s. 32)
- wycinanie zakładki oraz figur geometrycznych