WTOREK 13.04.2021

 

1.Słuchanie wiersza pt.: „Książka moim przyjacielem” – Dorota Kossakowska:

 

 

Każdy ma przyjaciela, z którym lubi się bawić.

Kiedy przyjaciel jest smutny, nie można go zostawić.

Mój przyjaciel jest ze mną, codziennie o każdej porze.

Gdy potrzebuje pomocy, on mi zawsze pomoże.

Mój przyjaciel to książka, w której są różne przygody.

O misiu, który jadł miodek, o żabce co skacze do wody.

Jest też księżniczka i rycerz, co walczy dzielnie ze smokiem.

Jest i czarodziej co umie przez rzekę przejść jednym krokiem.

Z książką nie nudzę się nigdy, z nią jest zawsze ciekawie.

Ona pomaga w nauce oraz wesołej zabawie

 

 

2.Rozmowa na temat wiersza:

- Jaki przyjaciel jest z nami o każdej porze?

- Co możemy dowiedzieć się z książki?

- W czym pomaga książka? “

 

3.Jak powstaje książka?”- opowiadanie na podstawie ilustracji (“Pięciolatek - Razem poznajemy świat” cz.3 , s. 34) tworzenie zdań do ilustracji oraz dzielenie ich na słowa

 

4.“Dzieci i drzewa” - zabawa ruchowa z elementem biegu Dzieci łączą się w pary, jedno dziecko jest drzewem(stoi nieruchomo), drugie biega; na hasło: ukryj się - kuca za swoim drzewem.

 

5.“Zakładka do książki“ - wycinanie i naklejanie gotowych elementów

 

 

Zagadka:

Ma okładkę kolorową, w środku kartki z obrazkami.

Oraz bajki, które mama tobie czyta wieczorami

odp. książka

 

Wprowadzenie do tematu zajęć:

“Dziś są książki imieniny, pójdę do niej w odwiedziny.

 I zakładkę z barwną wstążką w podarunku dam Ci książko”

 

- Do czego służy zakładka?

Nauczyciel pokazuje różne rodzaje zakładek do książek

Demonstracja wykonania pracy (“Pięciolatek - Razem poznajemy świat” - wycinanka s. 32)

- wycinanie zakładki oraz figur geometrycznych