ŚRODA 14.04.2021
W kurniku
1.Zabawa na powitanie utrwalenie piosenki pt.„ Maszeruje wiosna " https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc
dziecko w czasie refrenu pokazuje określone ruchy ilustrujące treść utworu
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna ,a ptaki wokoło ( marsz w miejscu )
lecą i świergocą głośno i wesoło.( wymachy rąk – naśladowanie lotu ptaka)
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat ( wyciągnięcie ręki do przodu )
gdy go w górę wznosi zielenieje świat ( ręka w górze , obrót dookoła własnej osi )
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
z nich każdy jest zielony.
Ref. Maszeruje wiosna ,a ptaki wokoło
Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref. Maszeruje wiosna , a ptaki wokoło
2.Utrwalenie wiersza „W gospodarstwie” T. M. Massalska czytanego przez rodzica .
Pieje kogut już od świtu:
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka:
- Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau.
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!
3. Kaczuszka Heli – słuchanie opowiadania M. Kownackiej.
Mama Heli ma dużo kaczuszek. Hela dostała od mamy jedną kaczuszkę. Kaczuszka Heli jest biała. Jest cała biała, tylko trepki ma czerwone i czerwony dziobek. Pyta Hela kaczuszki: – Kaczusiu, kaczusiu, czy chce ci się jeść? A kaczusia: – Tak!...tak!...tak!... Więc Hela przynosi na misce ziemniaki z obiadu i karmi kaczusię. Pyta Hela kaczuszki: – Kaczusiu, kaczusiu, czy chce ci się pić? A kaczuszka: – Tak!...tak!...tak!... Więc Hela przynosi wody na misce i kaczusia pije. Pyta Hela kaczuszki: – Kaczusiu, kaczusiu, czy dasz mi piórek na poduszkę dla lalki? A kaczuszka: – Tak!...tak!...tak!... Więc kaczuszka gubi białe piórka, a Hela zbiera piórko do pióreczka, będzie poduszeczka! Będzie lalka Helusi spać na miękkiej podusi.
Po wysłuchaniu rodzic zadaje pytania dotyczące treści:
- Co mama dała Heli?;
- Jak wyglądała kaczuszka?;
- W jaki sposób Hela dbała o kaczuszkę?;
- O co Hela poprosiła swoją podopieczną?;
- Dla kogo dziewczynka chciała zrobić poduszkę?;
- Gdzie mieszkają kaczuszki?
4. „Mieszkańcy kurnika” – praca z obrazkiem. Rodzic przygotowuje obrazek ( załącznik 1 ), a w nim – kury, koguty, indyki, gęsi i kaczki. Rodzic . prosi, aby dziecko przyjrzało się uważnie i opowiedziało:
- Jakie ptaki mieszkają w kurniku?;
- Czy zna ich nazwy?;
5. Idziemy gęsiego” – zabawa ruchowa. Rodzic to mama-gęś, zaś dzieci
Ko to gąsiątko. Rodzic chodzi po pokoju , a dziecko idzie za nim i wypowiada zgłoski: gę, gę, gę.
Pliki do pobrania: