ŚRODA 07.04.2021

 

TEMAT: ZWIERZĘTA NA WSI

 

1.Zabawa na powitanie: „Tańce połamańce”

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

 

2.Słuchanie fragmentu wiersza „Kot Bazyli” Agnieszki Tyszki

Małego kotka słońce zbudziło,

Długo mu przedtem w pyszczek świeciło.

Kiedy zaspany otworzył oczy,

Prosto z koszyka ku oknu skoczył.

 

Świat cały mienił się kolorami,

Szły przez podwórko kaczki parami.

Kogut na płocie czyścił swe piórka.

Już był Bazyli w środku podwórka.

 

Przepędził kaczki, wystraszył kurki,

Indyka gonił do obórki.

Kiedy uciekły przed nim perliczki,

Uchylił łapką obory drzwiczki.

 

Krowa machnęła groźnie ogonem,

Kiedy Bazyli spojrzał w jej stronę.

Koń kopytami groźnie zastukał:

- Czego tu maluch miałczący szuka?

 

Bazyli skoczył w kąt, ku drabinie,

Na daszek wspiął się po szczeblach zwinnie,

Wprost na psią budę na dół zeskoczył

I spojrzał prosto w groźne psa oczy.

 

Ile sił w łapach Bazyli zmykał,

Wreszcie się schował w kącie chlewika.

Miauknął na świnkę, która w chlewiku

Sąsiadek miała bez liku.

 

Dość miał Bazyli zabaw i psot,

Był przecież z niego malutki kot!

Napił się mleka ze swej miseczki

I powędrował spotkać owieczki.

 

Po przeczytaniu wiersza, rodzic zadaje dziecku pytania:

- Kto jest bohaterem wiersza?

- Co robił kot Bazyli w wierszu?

- Co zobaczył kot, gdy się obudził?

- Jakie zwierzęta zobaczył kot na wiejskim podwórku?

- Co zrobił kotek na końcu?

 

3.Obejrzenie filmiku – „Zwierzęta na wsi cz.2” (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają, zadania)

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

 

4.Zabawa ortofoniczna przy piosence: „Stary Donald farmę miał”

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

Rodzic prosi dziecko o przypomnienie nazw zwierząt z piosenki. Ile ich było?

 

5.Zabawa matematyczna Dwie czy cztery nogi”

Rodzic układa dwie pętle ze skakanek lub szalików na podłodze. Do jednej pętli wkłada dwa klocki, a do drugiej-cztery. Następnie prosi dziecko, by posegregowało zwierzęta w zależności od liczby kończyn. Biorąc do ręki ilustrację przedstawiającą dane zwierzę, dziecko dzieli jego nazwę na sylaby i wkłada obrazek do odpowiedniej pętli (załącznik).

 

6.Karta pracy – ćwiczenie percepcji wzrokowej

Dziecko opowiada, co przedstawiają obrazki. Następnie otacza pętlami 5 powtarzających się zwierząt na obu ilustracjach (załącznik).