ŚRODA 07.04.2021
TEMAT: ZWIERZĘTA NA WSI
1.Zabawa na powitanie: „Tańce połamańce”
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I
2.Słuchanie fragmentu wiersza „Kot Bazyli” Agnieszki Tyszki
Małego kotka słońce zbudziło,
Długo mu przedtem w pyszczek świeciło.
Kiedy zaspany otworzył oczy,
Prosto z koszyka ku oknu skoczył.
Świat cały mienił się kolorami,
Szły przez podwórko kaczki parami.
Kogut na płocie czyścił swe piórka.
Już był Bazyli w środku podwórka.
Przepędził kaczki, wystraszył kurki,
Indyka gonił do obórki.
Kiedy uciekły przed nim perliczki,
Uchylił łapką obory drzwiczki.
Krowa machnęła groźnie ogonem,
Kiedy Bazyli spojrzał w jej stronę.
Koń kopytami groźnie zastukał:
- Czego tu maluch miałczący szuka?
Bazyli skoczył w kąt, ku drabinie,
Na daszek wspiął się po szczeblach zwinnie,
Wprost na psią budę na dół zeskoczył
I spojrzał prosto w groźne psa oczy.
Ile sił w łapach Bazyli zmykał,
Wreszcie się schował w kącie chlewika.
Miauknął na świnkę, która w chlewiku
Sąsiadek miała bez liku.
Dość miał Bazyli zabaw i psot,
Był przecież z niego malutki kot!
Napił się mleka ze swej miseczki
I powędrował spotkać owieczki.
Po przeczytaniu wiersza, rodzic zadaje dziecku pytania:
- Kto jest bohaterem wiersza?
- Co robił kot Bazyli w wierszu?
- Co zobaczył kot, gdy się obudził?
- Jakie zwierzęta zobaczył kot na wiejskim podwórku?
- Co zrobił kotek na końcu?
3.Obejrzenie filmiku – „Zwierzęta na wsi cz.2” (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają, zadania)
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4
4.Zabawa ortofoniczna przy piosence: „Stary Donald farmę miał”
https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA
Rodzic prosi dziecko o przypomnienie nazw zwierząt z piosenki. Ile ich było?
5.Zabawa matematyczna Dwie czy cztery nogi”
Rodzic układa dwie pętle ze skakanek lub szalików na podłodze. Do jednej pętli wkłada dwa klocki, a do drugiej-cztery. Następnie prosi dziecko, by posegregowało zwierzęta w zależności od liczby kończyn. Biorąc do ręki ilustrację przedstawiającą dane zwierzę, dziecko dzieli jego nazwę na sylaby i wkłada obrazek do odpowiedniej pętli (załącznik).
6.Karta pracy – ćwiczenie percepcji wzrokowej
Dziecko opowiada, co przedstawiają obrazki. Następnie otacza pętlami 5 powtarzających się zwierząt na obu ilustracjach (załącznik).