1.Witamy w przedszkolu:

- integracja grupy; nabieranie śmiałości i umiejętności wypowiadania się na forum; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich;  rozumienie ciągu przyczynowo- skutkowego; rozpoznawanie emocji, rozróżnianie emocji pozytywnych i trudnych;

- kształcenie poczucia rytmu, dostrzeganie zmian tempa w muzyce; reagowanie na umówiony sygnał; rozwijanie pamięci słuchowej; porównywanie i klasyfikowanie przedmiotów z uwagi na wybraną cechę;  układanie i kontynuowanie rytmów ( 4- latki); kształcenie analizy sylabowej wyrazów;  doskonalenie umiejętności prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego;  

- przestrzega ustalonych zasad współżycia w grupie; współdziała z dziećmi w zabawie; stosuje zwroty grzecznościowe : proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do widzenia; aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych w sali i na powietrzu;

 

2.W przedszkolnej sali:

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat zgodnie z własną wiedzą; rozumienie zasadności stosowania kodeksu grupowego; odczuwanie przynależności do grupy; nazywanie zawodów osób pracujących w przedszkolu;

- usprawnianie aparatu artykulacyjnego; doskonalenie pamięci wzrokowej i spostrzegawczości; posługiwanie się pojęciami : mniej, więcej, tyle samo ;      (4-latki- pojęciami :długie, krótkie); układanie i kontynuowanie rytmów; rozwijanie logicznego myślenia w zabawach z kodowaniem

- wyrabianie nawyku sprzątania po skończonej pracy i zabawie; rozwijanie dużej i małej motoryki w zabawach graficznych i terenowych

 

3.Wspomnienie lata:

- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji i własnych doświadczeń; dopasowywanie przedmiotów zgodnie z przeznaczeniem; rozwijanie wyobraźni ;bogacenie słownictwa czynnego- tworzenie rymów,  skojarzeń i przeciwieństw; zabawy słuchowe- dzielenie słów na sylaby; przeliczanie i porównywanie liczby przedmiotów;

- kształtowanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej; rozwijanie wyobraźni ruchowej i słuchowej; porównywanie długości; zabawa  badawcza „co tonie, co pływa?- wyciąganie wniosków;

- rozwijanie sprawności ruchowej- zabawy skoczne, rzutne do celu; rozwijanie sprawności manualnej- rysowanie po śladzie, odwzorowywanie kształtów, lepienie;

 

4.Jesień dary niesie:

- rozpoznaje i rozróżnia owoce i warzywa za pomocą wzroku , dotyku i smaku; klasyfikuje ze względu na kolor i przynależność; poszerza wiedzę na temat pracy sadownika/ ogrodnika; poszerza zasób słownictwa o nazwy narzędzi ogrodniczych; zabawy z elementem dramy- wyrażanie świata za pomocą mimiki;

- rozwija percepcję słuchową oraz wyobraźnię przestrzenną; usprawnia przeponowy tor oddychania; klasyfikuje przedmioty ze względu na pochodzenie; zabawy badawcze z cytryną: tonie , czy nie tonie, herbaciane sztuczki, tajemniczy rysunek;

- samodzielnie przygotowuje kolorowe kanapki posługując się bezpiecznie widelcem; pełni rolę dyżurnego – nakrywa i sprząta ze stołu;  współdziała z dziećmi w zabawie;

 

Nauka piosenki „ Przedszkole to przygoda”.

 

Sł. D. Gellner , muz. A. Skorupka

Kto krainy przygód szuka,

do przedszkola musi iść.

Tu przygoda go odszuka,

 już na niego czeka dziś.

    Ref. Bo przedszkole to przygoda,

          każde dziecko o tym wie.

          Tu zabawa i nauka

          co dzień przeplatają się.

Pani jest tu przewodniczką,

ona nam tłumaczy świat.

Dzięki pani dużo wiemy,

chociaż mało mamy lat.