1.Witamy w przedszkolu:
- integracja grupy; nabieranie śmiałości i umiejętności wypowiadania się na forum; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich; rozumienie ciągu przyczynowo- skutkowego; rozpoznawanie emocji, rozróżnianie emocji pozytywnych i trudnych;
- kształcenie poczucia rytmu, dostrzeganie zmian tempa w muzyce; reagowanie na umówiony sygnał; rozwijanie pamięci słuchowej; porównywanie i klasyfikowanie przedmiotów z uwagi na wybraną cechę; układanie i kontynuowanie rytmów ( 4- latki); kształcenie analizy sylabowej wyrazów; doskonalenie umiejętności prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego;
- przestrzega ustalonych zasad współżycia w grupie; współdziała z dziećmi w zabawie; stosuje zwroty grzecznościowe : proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do widzenia; aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych w sali i na powietrzu;
2.W przedszkolnej sali:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat zgodnie z własną wiedzą; rozumienie zasadności stosowania kodeksu grupowego; odczuwanie przynależności do grupy; nazywanie zawodów osób pracujących w przedszkolu;
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego; doskonalenie pamięci wzrokowej i spostrzegawczości; posługiwanie się pojęciami : mniej, więcej, tyle samo ; (4-latki- pojęciami :długie, krótkie); układanie i kontynuowanie rytmów; rozwijanie logicznego myślenia w zabawach z kodowaniem
- wyrabianie nawyku sprzątania po skończonej pracy i zabawie; rozwijanie dużej i małej motoryki w zabawach graficznych i terenowych
3.Wspomnienie lata:
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji i własnych doświadczeń; dopasowywanie przedmiotów zgodnie z przeznaczeniem; rozwijanie wyobraźni ;bogacenie słownictwa czynnego- tworzenie rymów, skojarzeń i przeciwieństw; zabawy słuchowe- dzielenie słów na sylaby; przeliczanie i porównywanie liczby przedmiotów;
- kształtowanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej; rozwijanie wyobraźni ruchowej i słuchowej; porównywanie długości; zabawa badawcza „co tonie, co pływa?- wyciąganie wniosków;
- rozwijanie sprawności ruchowej- zabawy skoczne, rzutne do celu; rozwijanie sprawności manualnej- rysowanie po śladzie, odwzorowywanie kształtów, lepienie;
4.Jesień dary niesie:
- rozpoznaje i rozróżnia owoce i warzywa za pomocą wzroku , dotyku i smaku; klasyfikuje ze względu na kolor i przynależność; poszerza wiedzę na temat pracy sadownika/ ogrodnika; poszerza zasób słownictwa o nazwy narzędzi ogrodniczych; zabawy z elementem dramy- wyrażanie świata za pomocą mimiki;
- rozwija percepcję słuchową oraz wyobraźnię przestrzenną; usprawnia przeponowy tor oddychania; klasyfikuje przedmioty ze względu na pochodzenie; zabawy badawcze z cytryną: tonie , czy nie tonie, herbaciane sztuczki, tajemniczy rysunek;
- samodzielnie przygotowuje kolorowe kanapki posługując się bezpiecznie widelcem; pełni rolę dyżurnego – nakrywa i sprząta ze stołu; współdziała z dziećmi w zabawie;
Nauka piosenki „ Przedszkole to przygoda”.
Sł. D. Gellner , muz. A. Skorupka
Kto krainy przygód szuka,
do przedszkola musi iść.
Tu przygoda go odszuka,
już na niego czeka dziś.
Ref. Bo przedszkole to przygoda,
każde dziecko o tym wie.
Tu zabawa i nauka
co dzień przeplatają się.
Pani jest tu przewodniczką,
ona nam tłumaczy świat.
Dzięki pani dużo wiemy,
chociaż mało mamy lat.