1. Poznajmy się - poznanie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych, poznanie w nowej sali kącików tematycznych, swojego miejsca przy stoliku , nowych zabawek , sprzętu .Doskonalenie umiejętności nazywania części ciała (w tym nazwy palców), doskonalenie orientacji w schemacie ciała, przeliczania, nawiązywanie relacji rówieśniczych, integrowanie grupy, ćwiczenie uprzejmego zwracania się do innych, nawiązywanie relacji rówieśniczych.Formułowanie i wdrażanie reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu.Utrwalanie pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy, rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie zmysłów wzroku, dotyku; rozwijanie samodzielności, doskonalenie współpracy,
2.W naszym przedszkolu - rozpoznawanie i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu, rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu, poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw, rozwijanie sprawności manualnej, integracja grupy, nawiązywanie relacji rówieśniczych.Poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych, rozwijanie zainteresowań badawczych i samodzielności badawczej,poszerzenie wiedzy o samodzielnie tworzonych zabawkach, podawanie nazw kolorów,nauka dbania o poczucie komfortu innych osób.Utrwalenie wiedzy o nazwach i wyposażeniu pomieszczeń przedszkolnych, budowanie poczucia własnej wartości, rozwijanie kreatywności.
3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni - poznanie i nauka sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,rozwijanie współpracy, wdrażanie do kulturalnego zachowania się.Poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki,rozwijanie dbałości o innych,poszerzenie wiedzy o cechach koleżanek i kolegów. Poszerzanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie,rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie i współdziałania,wzmacnianie wiary we własne możliwości, integracja dzieci.
4.Bezpieczni na drodze - poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie, dbałości o inne osoby w grupie, poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, roz wijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów, wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspól nych zabaw, rozwijanie współdziałania, empatii. Poznanie wybranych znaków ostrzegawczych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności nazywania figur geometrycznych, dbałości o komfort innych dzieci w grupie,poznanie różnych dźwięków z otoczenia,utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy.
Bo w przedszkolu
1. Budzik rano woła mnie: – Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but: – Ruszać czas tup, tup.
Ref.: Bo w przedszkolu czeka nasza pani,
już od progu z uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi,
i o wszystko ją można zapytać.
2. Do przedszkola spiesz się, spiesz, hau, hau, hau!
prosi pies. Kotek mruczy: – Ja bym chciał z tobą iść,
miau, miau.
Ref.: Bo w przedszkolu czeka nasza pani...