1.Rozwijanie umiejętności samoobsługowych. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. Usprawnianie motoryki małej. Rozwijanie percepcji wzrokowej oraz słuchowej. Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej. Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Rozwijanie sprawności ruchowej poprze zabawy ruchowe. Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

2.Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych oraz reagowanie na przerwę w muzyce. Rozwijanie mowy i myślenia. Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat. Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć. Kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia. Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie. Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych. Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych. Kształtowanie umiejętności skupienia i koncentracji uwagi na rytmach, wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich. Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.

 

Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji.

 

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.  

 

„W przedszkolnej grupie” Słowa i muzyka: Bożena Forma

 

Wchodzę do przedszkola,

uśmiech mam na twarzy.

Pewnie coś fajnego,

dzisiaj się wydarzy.

 

Ref. Nasza grupa fajna jest,

Nasza grupa jest the best.

 

Bawimy się w grupie,

tańczymy, śpiewamy.

Słów: proszę, przepraszam,

często używamy.

 

Ref. Nasza grupa fajna jest…

 

Bardzo się cieszymy,

gdy wspólnie działamy.

Kiedy wszyscy razem,

świat nasz odkrywamy.

 

Ref. Nasza grupa fajna jest…