1.Rozwijanie umiejętności samoobsługowych. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. Usprawnianie motoryki małej. Rozwijanie percepcji wzrokowej oraz słuchowej. Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej. Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Rozwijanie sprawności ruchowej poprze zabawy ruchowe. Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
2.Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych oraz reagowanie na przerwę w muzyce. Rozwijanie mowy i myślenia. Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat. Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć. Kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia. Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie. Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych. Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych. Kształtowanie umiejętności skupienia i koncentracji uwagi na rytmach, wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich. Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji.
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
„W przedszkolnej grupie” Słowa i muzyka: Bożena Forma
Wchodzę do przedszkola,
uśmiech mam na twarzy.
Pewnie coś fajnego,
dzisiaj się wydarzy.
Ref. Nasza grupa fajna jest,
Nasza grupa jest the best.
Bawimy się w grupie,
tańczymy, śpiewamy.
Słów: proszę, przepraszam,
często używamy.
Ref. Nasza grupa fajna jest…
Bardzo się cieszymy,
gdy wspólnie działamy.
Kiedy wszyscy razem,
świat nasz odkrywamy.
Ref. Nasza grupa fajna jest…