1.WITAMY W PRZEDSZKOLU

Dziecko: wie, jak należy zachowywać się w grupie rówieśniczej i potrafibawić się zgodnie z innymi dziećmi,  zna imiona kolegów i koleżanek, nawiązujerelacje społeczne, potrafi odnaleźć swoją parę w zabawie grupowej oraz współpracuje z innymi; tworzy wypowiedzi wielozdaniowe, swobodnie wyrażając myśli i opinie; samodzielnie rysuje postać człowieka, uwzględniając podstawowe elementy ciała,  stosuje zasady bezpieczeństwa w sali, podczas zabawy oraz na placu zabaw;  znazasady bezpiecznej zabawy i wie, jak postępować, by nie narazić siebie i innych na niebezpieczeństwo; dzieli wyrazy na sylaby, co wspiera jego rozwój słuchu fonematycznego, określa pierwszą głoskę w wyrazach, przygotowując się do nauki czytania;  zna pomieszczenia przedszkola oraz rozpoznaje pracowników i ich role.

 

2.JESTEM BEZPIECZNYM PRZEDSZKOLAKIEM

Dziecko: zna podstawowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące w przedszkolu, w dom i w przestrzeni publicznej,  wie, jak zachować się w sytuacjach zagrożenia oraz zna numery alarmowe;  zna i rozpoznaje wybrane znaki drogowe – informacyjne, zakazu, ostrzegawcze, potrafi wypowiedzieć się na temat zasad ruchu drogowego i bezpiecznego zachowania pieszego;  zna  i respektuje zasady oraz reguły obowiązujące podczas zabawy indywidualnej  i zespołowej, ocenia zachowanie swoje i innych, wyciąga wnioski z niebezpiecznych sytuacji;  zna pojęcie przeciwieństw i potrafi wskazać ich przykłady w codziennym życiu, potrafidzielić wyrazy na sylaby oraz liczy wyrazy w zdaniu, rysuje precyzyjnie po śladzie, doskonaląc koordynację wzrokowo-ruchową; rozpoznajepojazdy uprzywilejowane (policja, pogotowie, straż pożarna) i wie, jaką pełnią rolę,  potrafiw sytuacji zagrożenia zwrócić się o pomoc do osoby dorosłej lub wezwać odpowiednie służby; zna znak graficzny cyfry 1, pisze cyfrę 1 po śladzie.

 

3.CHCĘ BYĆ ZDROWY

Dziecko: wie, co jest zdrowe dla organizmu, rozróżnia zdrowe i niezdrowe zachowania, zauważa zmiany w przyrodzie, obserwuje otoczenie i reaguje na zmiany sezonowe, rysuje na podany temat, przedstawiając swoje rozumienie zdrowia i przyrody; ćwiczy według polecenia słownego, reaguje na sygnały, sprawnie wykonuje ćwiczenia ruchowe, zna reguły zabaw, przestrzega ustalonych zasad, wykazuje dyscyplinę i skupienie,  tworzy dłuższe wypowiedzi, opowiadając o znanych sytuacjach,  opowiada treść obrazka, nazywa i opisuje jego elementy; wyróżnia głoski w nagłosie, przygotowując się do nauki czytania;   rozpoznaje znak graficzny cyfry 2,  pisze cyfrę po śladzie, doskonali sprawność manualną; przelicza obiekty liczebnikami porządkowymi,  poprawnie liczy, wskazując wynik działania; liczy wyrazy  w zdaniu, rozwijając umiejętność analizy językowej.

 

4.JESIEŃ W OGRODZIE I SADZIE

Dziecko: wie, co jest zdrowe dla organizmu i potrafi wypowiedzieć się na temat zdrowego odżywiania, rozpoznaje i nazywa warzywa i owoce występujące w sadach i ogródkach jesienią,  potrafi wypowiedzieć się na temat przygotowania przetworów i wymienia nazwy potrzebnych składników; rozpoznaje ptaki, zwracając uwagę na zmiany w przyrodzie charakterystyczne dla jesieni; zna znak graficzny litery „o”, wie, że jest to samogłoska i wyróżniagłoski w nagłosie,   rysuje przedmioty, których nazwy rozpoczynają się na głoskę „o”, rozwijając umiejętności językowe i grafomotoryczne;   zna znak graficzny cyfry 3 oraz pisze ją po śladzie, rozwijając sprawność manualną i percepcję wzrokową,  przelicza obiekty poprawnie i stosuje liczebniki porządkowe, rozwijając umiejętności matematyczne,  wykonuje zadania oddechowe oraz ćwiczenia ruchowe, dbając o kondycję fizyczną,  samodzielnie zakłada ubiór wyjściowy, doskonaląc czynności samoobsługowe;  wypowiada się pełnym zdaniem, rozwijając umiejętność tworzenia wypowiedzi i komunikacji w grupie.

 

                        „MOJE PRZEDSZKOLE”

1.Jestem znów w przedszkolu,

   szybko mija czas.

   Wspominam z radością,

   jezioro i las.

 

Ref: Bo w moim przedszkolu,

      najlepiej na świecie.

      Drugiego takiego,

      nigdzie nie znajdziecie. /2x

 

2.Tu się mogę bawić,

    u się mogę śmiać.

    Gdy jestem zmęczony,

    mogę nawet spać.

  

Ref: Bo w moim...