1.WITAMY W PRZEDSZKOLU
Dziecko: wie, jak należy zachowywać się w grupie rówieśniczej i potrafibawić się zgodnie z innymi dziećmi, zna imiona kolegów i koleżanek, nawiązujerelacje społeczne, potrafi odnaleźć swoją parę w zabawie grupowej oraz współpracuje z innymi; tworzy wypowiedzi wielozdaniowe, swobodnie wyrażając myśli i opinie; samodzielnie rysuje postać człowieka, uwzględniając podstawowe elementy ciała, stosuje zasady bezpieczeństwa w sali, podczas zabawy oraz na placu zabaw; znazasady bezpiecznej zabawy i wie, jak postępować, by nie narazić siebie i innych na niebezpieczeństwo; dzieli wyrazy na sylaby, co wspiera jego rozwój słuchu fonematycznego, określa pierwszą głoskę w wyrazach, przygotowując się do nauki czytania; zna pomieszczenia przedszkola oraz rozpoznaje pracowników i ich role.
2.JESTEM BEZPIECZNYM PRZEDSZKOLAKIEM
Dziecko: zna podstawowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące w przedszkolu, w dom i w przestrzeni publicznej, wie, jak zachować się w sytuacjach zagrożenia oraz zna numery alarmowe; zna i rozpoznaje wybrane znaki drogowe – informacyjne, zakazu, ostrzegawcze, potrafi wypowiedzieć się na temat zasad ruchu drogowego i bezpiecznego zachowania pieszego; zna i respektuje zasady oraz reguły obowiązujące podczas zabawy indywidualnej i zespołowej, ocenia zachowanie swoje i innych, wyciąga wnioski z niebezpiecznych sytuacji; zna pojęcie przeciwieństw i potrafi wskazać ich przykłady w codziennym życiu, potrafidzielić wyrazy na sylaby oraz liczy wyrazy w zdaniu, rysuje precyzyjnie po śladzie, doskonaląc koordynację wzrokowo-ruchową; rozpoznajepojazdy uprzywilejowane (policja, pogotowie, straż pożarna) i wie, jaką pełnią rolę, potrafiw sytuacji zagrożenia zwrócić się o pomoc do osoby dorosłej lub wezwać odpowiednie służby; zna znak graficzny cyfry 1, pisze cyfrę 1 po śladzie.
3.CHCĘ BYĆ ZDROWY
Dziecko: wie, co jest zdrowe dla organizmu, rozróżnia zdrowe i niezdrowe zachowania, zauważa zmiany w przyrodzie, obserwuje otoczenie i reaguje na zmiany sezonowe, rysuje na podany temat, przedstawiając swoje rozumienie zdrowia i przyrody; ćwiczy według polecenia słownego, reaguje na sygnały, sprawnie wykonuje ćwiczenia ruchowe, zna reguły zabaw, przestrzega ustalonych zasad, wykazuje dyscyplinę i skupienie, tworzy dłuższe wypowiedzi, opowiadając o znanych sytuacjach, opowiada treść obrazka, nazywa i opisuje jego elementy; wyróżnia głoski w nagłosie, przygotowując się do nauki czytania; rozpoznaje znak graficzny cyfry 2, pisze cyfrę po śladzie, doskonali sprawność manualną; przelicza obiekty liczebnikami porządkowymi, poprawnie liczy, wskazując wynik działania; liczy wyrazy w zdaniu, rozwijając umiejętność analizy językowej.
4.JESIEŃ W OGRODZIE I SADZIE
Dziecko: wie, co jest zdrowe dla organizmu i potrafi wypowiedzieć się na temat zdrowego odżywiania, rozpoznaje i nazywa warzywa i owoce występujące w sadach i ogródkach jesienią, potrafi wypowiedzieć się na temat przygotowania przetworów i wymienia nazwy potrzebnych składników; rozpoznaje ptaki, zwracając uwagę na zmiany w przyrodzie charakterystyczne dla jesieni; zna znak graficzny litery „o”, wie, że jest to samogłoska i wyróżniagłoski w nagłosie, rysuje przedmioty, których nazwy rozpoczynają się na głoskę „o”, rozwijając umiejętności językowe i grafomotoryczne; zna znak graficzny cyfry 3 oraz pisze ją po śladzie, rozwijając sprawność manualną i percepcję wzrokową, przelicza obiekty poprawnie i stosuje liczebniki porządkowe, rozwijając umiejętności matematyczne, wykonuje zadania oddechowe oraz ćwiczenia ruchowe, dbając o kondycję fizyczną, samodzielnie zakłada ubiór wyjściowy, doskonaląc czynności samoobsługowe; wypowiada się pełnym zdaniem, rozwijając umiejętność tworzenia wypowiedzi i komunikacji w grupie.
„MOJE PRZEDSZKOLE”
1.Jestem znów w przedszkolu,
szybko mija czas.
Wspominam z radością,
jezioro i las.
Ref: Bo w moim przedszkolu,
najlepiej na świecie.
Drugiego takiego,
nigdzie nie znajdziecie. /2x
2.Tu się mogę bawić,
u się mogę śmiać.
Gdy jestem zmęczony,
mogę nawet spać.
Ref: Bo w moim...