1.Dbamy o bezpieczeństwo:

rozpoznawanie kształtów figur geometrycznych, klasyfikowanie ze względu na kształt; odczytywanie znaków drogowych, wyrażanie się za pomocą symboli;

- śpiewanie piosenek, kształcenie poczucia rytmu, rozwijanie słuchu muzycznego, reagowanie ruchem na umówione sygnały, rozwijanie wyobraźni przestrzennejrozwijanie kreatywności;

- doskonalenie spostrzegawczości, uwagi, koncentracji podczas wykonywania różnorodnych zadań

- przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się na przejściach dla pieszych /pasy, światła odblaskowe na ubraniu, sygnalizacja świetlna/

 

2.Jesień w parku i w lesie:

-  rozpoznaje liście i owoce wybranych drzew/ kasztanowiec, klon, dąb, jarzębina/, zwierzęta /jeż, mysz, dzięcioł, sowa/, nazywa charakterystyczne zmiany związane z jesienią , rozwiązuje zagadki; układa poprawnie zdania; przelicza wyrazy w zdaniu ;  dzieli słowa na sylaby;

-  usprawnia aparat artykulacyjny; rozwija słuch muzyczny /reaguje ruchem na dźwięki wysokie, niskie, średnie oraz na przerwę w muzyce/; rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku; rozwijanie umiejętności klasyfikowania grzybów ze względu a jadalność; przeliczania elementów liczebnikami głównymi i porządkowymi;

- rozwijanie umiejętności obserwacji przyrodniczych i wyciągania wniosków z doświadczeń z barwami

-  reaguje na umówiony sygnał; współpracuje w zespole i aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie;

 

3.Dobrze mieć przyjaciół:

- integrowanie grupy; opowiada o swoich doświadczeniach, nazywa emocje, rozróżnia emocje pozytywne i trudne; wdrażanie do rozumienia ciągu przyczynowo- skutkowego;

- rozwijanie wrażliwości  słuchowej na gęstość dźwięku i kierunek

- doskonalenie mowy wyrazistej poprzez zabawy logorytmiczne i ortofoniczne oraz naśladowcze;

- wdrażanie do codziennego stosowania zwrotów grzecznościowych

- rozwijanie umiejętności opisywania cech zewnętrznych

- określanie położenia przedmiotów względem innych;

-rozwija koordynację wzrokowo-ruchową kreśląc wzory po śladach

-rozwijanie umiejętności współpracy w parach i w grupie;  kształtowanie  nawyku kulturalnego spożywania posiłków

 

4.Zwierzaki małe i duże:

- rozwijanie zainteresowania albumami i książkami o tematyce przyrodniczej;  zaspokaja ciekawość poznając nazwy ,wygląd zewnętrzny i zachowania niektórych zwierząt egzotycznych; zadaje pytania i udziela odpowiedzi; rozwiązywanie zagadek, próby samodzielnego układania zagadek;

- poznanie znaczenia słów: zwierzęta egzotyczne,  sawanna- trawiasta równina, dzungla- gęsty , tropikalny las;

- klasyfikowanie zwierząt ze względu na pochodzenie; wdrażanie do dodawania i odejmowania ; klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przynależność;

- kształcenie poczucia rytmu; rozwijanie słuchu muzycznego; improwizowanie ruchów tanecznych zgodnych z rytmem i charakterem muzyki; reagowanie na umówiony sygnał; rozwijanie kreatywności;

- pisanie wzorów i liter po śladzie/ 5- latki/

- rozwijanie sprawności ruchowej, przestrzeganie reguł, inicjowanie samodzielnej aktywności

 

Wiersz do nauki: „Mogę ruszać?”   A Frączek

 

Nim przez ulicę przejdziesz: tup, tup!,

Tych kilka rzeczy koniecznie zrób:

Najpierw troszeczkę spowolnij krok

i od smartfona oderwij wzrok,

słuchawki, jeśli masz je na uszach,

też lepiej zdejmij.

Już? Mogę ruszać?

Skąd!! Nie ma mowy! Nim zrobisz krok,

Musisz się jeszcze popatrzeć w bok,

W lewo… i w prawo…

Mogę? Już mogę?

…i znowu w lewo. Tak, teraz w drogę!