1.Dbamy o bezpieczeństwo:
- rozpoznawanie kształtów figur geometrycznych, klasyfikowanie ze względu na kształt; odczytywanie znaków drogowych, wyrażanie się za pomocą symboli;
- śpiewanie piosenek, kształcenie poczucia rytmu, rozwijanie słuchu muzycznego, reagowanie ruchem na umówione sygnały, rozwijanie wyobraźni przestrzennej, rozwijanie kreatywności;
- doskonalenie spostrzegawczości, uwagi, koncentracji podczas wykonywania różnorodnych zadań
- przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się na przejściach dla pieszych /pasy, światła odblaskowe na ubraniu, sygnalizacja świetlna/
2.Jesień w parku i w lesie:
- rozpoznaje liście i owoce wybranych drzew/ kasztanowiec, klon, dąb, jarzębina/, zwierzęta /jeż, mysz, dzięcioł, sowa/, nazywa charakterystyczne zmiany związane z jesienią , rozwiązuje zagadki; układa poprawnie zdania; przelicza wyrazy w zdaniu ; dzieli słowa na sylaby;
- usprawnia aparat artykulacyjny; rozwija słuch muzyczny /reaguje ruchem na dźwięki wysokie, niskie, średnie oraz na przerwę w muzyce/; rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku; rozwijanie umiejętności klasyfikowania grzybów ze względu a jadalność; przeliczania elementów liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- rozwijanie umiejętności obserwacji przyrodniczych i wyciągania wniosków z doświadczeń z barwami
- reaguje na umówiony sygnał; współpracuje w zespole i aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie;
3.Dobrze mieć przyjaciół:
- integrowanie grupy; opowiada o swoich doświadczeniach, nazywa emocje, rozróżnia emocje pozytywne i trudne; wdrażanie do rozumienia ciągu przyczynowo- skutkowego;
- rozwijanie wrażliwości słuchowej na gęstość dźwięku i kierunek
- doskonalenie mowy wyrazistej poprzez zabawy logorytmiczne i ortofoniczne oraz naśladowcze;
- wdrażanie do codziennego stosowania zwrotów grzecznościowych
- rozwijanie umiejętności opisywania cech zewnętrznych
- określanie położenia przedmiotów względem innych;
-rozwija koordynację wzrokowo-ruchową kreśląc wzory po śladach
-rozwijanie umiejętności współpracy w parach i w grupie; kształtowanie nawyku kulturalnego spożywania posiłków
4.Zwierzaki małe i duże:
- rozwijanie zainteresowania albumami i książkami o tematyce przyrodniczej; zaspokaja ciekawość poznając nazwy ,wygląd zewnętrzny i zachowania niektórych zwierząt egzotycznych; zadaje pytania i udziela odpowiedzi; rozwiązywanie zagadek, próby samodzielnego układania zagadek;
- poznanie znaczenia słów: zwierzęta egzotyczne, sawanna- trawiasta równina, dzungla- gęsty , tropikalny las;
- klasyfikowanie zwierząt ze względu na pochodzenie; wdrażanie do dodawania i odejmowania ; klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przynależność;
- kształcenie poczucia rytmu; rozwijanie słuchu muzycznego; improwizowanie ruchów tanecznych zgodnych z rytmem i charakterem muzyki; reagowanie na umówiony sygnał; rozwijanie kreatywności;
- pisanie wzorów i liter po śladzie/ 5- latki/
- rozwijanie sprawności ruchowej, przestrzeganie reguł, inicjowanie samodzielnej aktywności
Wiersz do nauki: „Mogę ruszać?” A Frączek
Nim przez ulicę przejdziesz: tup, tup!,
Tych kilka rzeczy koniecznie zrób:
Najpierw troszeczkę spowolnij krok
i od smartfona oderwij wzrok,
słuchawki, jeśli masz je na uszach,
też lepiej zdejmij.
Już? Mogę ruszać?
Skąd!! Nie ma mowy! Nim zrobisz krok,
Musisz się jeszcze popatrzeć w bok,
W lewo… i w prawo…
Mogę? Już mogę?
…i znowu w lewo. Tak, teraz w drogę!