1. JESIEŃ W SADZIE - poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią, zwyczajów życia jeży, rozwijanie umiejętności wypowiedzi, rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie słuchu fonematycznego, dbałość o bezpieczeństwo, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej.
2. JESIEŃ W OGRODZIE – rozpoznanie i nazywanie niektórych warzyw, tworzenie zdrobnień i zgrubień nazw warzyw, doskonalenie współpracy, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej, odróżnianie które warzywa rosną pod ziemią i nad ziemią, rozwijanie umiejętności zauważania rytmów i ich odtwarzanie.
3. JESIENNY KRAJOBRAZ – rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie ciekawości badawczej, odróżnianie środowiska parku i lasu, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z ptakami, doskonalenie umiejętności przeliczania, określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo, rozwijanie umiejętności doliczania i odliczania.
4. DESZCZOWA POGODA - przypomnienie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie poźną jesienią, wprowadzenie pojęcia „troska”, rozwijanie umiejętności nazywania emocji, poznanie znaczenia słowa szaruga, ćwiczenie i nazywanie kierunków w przestrzeni, poruszanie się według instrukcji, rozwijanie słownictwa.
Jesienna wyliczanka sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolago
1. Co tam w koszu niesie dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy,
pyszne jabłka zaraz zjemy!
Ref.: Pysznych jabłek w koszu wiele,
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy, (×2)
pyszne jabłko zjadasz ty!
2. Co tam w koszu niesie dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy,
pyszne gruszki zaraz zjemy!
Ref.: Pysznych gruszek w koszu wiele,
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy, (×2)
pyszną gruszkę zjadasz ty!
3. Co tam w koszu niesie dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy,
pyszne śliwki zaraz zjemy!
Ref.: Pysznych śliwek w koszu wiele,
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy, (× 2)
pyszną śliwkę zjadasz ty!
WIERSZ ,,PARASOLE” Helena Bechlerowa
Na ulicy pod drzewami
parasole dwa.
Pod tym dużym idzie mama,
pod tym małym — ja.
Idę z mamą. Idę, słucham,
mama słucha też,
jak z drzewami o czymś szepcze
rozgadany deszcz.
Szepcze cicho, to znów głośniej,
w rytmie dzwoni, gra
i wesoło stuka, puka
w parasole dwa.