1.W świecie wyobraźni - wprowadzenie pojęcia wyobraźnia, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami, rozwijanie wrażliwości zapachowej, nauka relaksacji, kształtowanie empatii, poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, odróżnianie fikcji od rzeczywistości. Rozumienie pojęcia marzenie, rozwijanie umiejętności przeliczania, współpracy . Poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, rozbudzanie wyobraźni dźwiękowej, współdziałanie w parach, rozpoznawanie i nazywanie niektórych zapachów, rozwijanie wrażliwości sensorycznej.
2. Przygotowania do zimy, jesteśmy odpowiedzialni za przyrodę - poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych, poznanie zasad zachowania się w lesie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie motoryki dużej i małej oraz precyzyjnych ruchów rąk, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, wdrażanie do odpowiedniego zachowania w lesie. Poznanie podstawowych wiadomości na temat przygotowań do zimy wiewiórki, niedźwiedzia i jeża, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 0–5, integrowanie grupy, wdrażanie do współdziałania w zabawie ruchowej. Poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących i pozostających w Polsce, kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni, wzmacnianie wiary we własne możliwości.
3. Nasze ciało - utrwalanie nazw części ciała, poznanie zawodu lekarza, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała, utrwalanie nazw części ciała, poznanie zmysłów i odpowiadających im narządów. Poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej, poznanie zawodu stomatologa, poznanie produktów zdrowych dla zębów, rozwijanie umiejętności klasyfikacji według symbolu, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie umiejętności słuchania, kształtowanie nawyku mycia zębów, poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, wybranych zasad zdrowego odżywiania, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych artykułów.
4. Wiadomość z daleka, na poczcie - poznanie zawodu listonosza, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach . Poznanie funkcji i wyglądu różnych telefonów (starych i współczesnych), wdrażanie do słuchania utworów literackich, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, utrwalanie pojęć duży i mały, rozwijanie umiejętności różnicowania przedmiotów ze względu na wielkość, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, poznanie budowy piosenki, zapoznanie z instrumentem dętym – trąbką oraz symbolem Poczty Polskiej.
Listonosz
sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Kalina Świątnicka-Dominici
1. W jego torbie listów stosy, i pocztówki z życzeniami.
Na rowerze gna przez szosy. Dzyń, dzyń! – tak się wita z nami.
Ref.: Listonosz już jedzie, przesyłkę dla nas ma.
On naszą okolicę doskonale zna.
2. W skrzynki ustawione rządkiem wrzuca listy różnorakie.
Trututu! Dął kiedyś w trąbkę, która dziś jest poczty znakiem.
Ref.: Listonosz już jedzie
3. Na kopercie adres napisz, wrzuć ją do czerwonej skrzynki.
Pan listonosz wkrótce trafi z twoim listem do Lucynki.
Ref.: Listonosz już jedzie