ŚRODA 27.05.
MY DZIECI EUROPY
Pomoce : karty pracy cz.4, globus, mapa Europy, flagi państw europejskich, karty do wydruku
1.Rozgrzewka – youtube :Taniec zygzak @ WYGIBASY TV – piosenki dla dzieci -utrwalanie tańca
No a teraz dłużej nie czekamy, zygzaka zaczynamy ….
2.Rymowanka – ćwiczenia prawidłowej wymowy i dykcji :
W przylaszczkach skrył się bąk, stroi instrumenty i bzyczy.
Może na koncert wieczorny utwory już ćwiczy ?
2.Europejczycy – prowadzimy rozmowę na temat życia ludzi z różnych krajów Europy, zwracamy uwagę na wspólne tradycje. Korzystając z map, przewodników, atlasów geograficznych wspólnie ustalmy jakimi językami posługują się mieszkańcy wybranych państw europejskich. Jak nazywa się stolica danego państwa, jaka waluta tam obowiązuje. Wykorzystajmy rodzinne wspomnienia , albumy ze zdjęciami. Może w którymś z tych państw byliście z rodzicami. Na całym świecie dzieci bawią się, tańczą , śpiewają w swoim języku narodowym, ale także m.in. w języku angielskim. Warto się uczyć języków obcych co ułatwi wam porozumiewanie się z rówieśnikami i nie tylko. Czy już wiecie kto to jest Europejczyk ?
3.„ Oda do radości” wysłuchanie hymnu państw europejskich- youtube: oda do radości dla dzieci youtube: oda do radości – tekst oda do radości jako hymn Unii Europejskiej przyjęty został przez Radę Europy i Wspólnotę Europejską .
Wysłuchajmy wersji w języku polskim, ale możemy na youtybe wysłuchać w wersji językowej naszych sąsiadów.
O Radości iskro bogów, kwiecie elizejskich pól …….
Kto przyjaciel, ten niech zaraz stanie pośród nas
I kto wielką miłość znalazł, ten niech z nami dzieli czas.
Z nami ten, kto choćby jedną duszę rozpłomienić mógł
A kto miłości nie zna, niech nie wchodzi tu na próg.
4.Mapa Europy – prezentacja mapy Europy i globusa .Odszukanie Polski na mapie i wymienianie nazw państw . Wyjaśnijmy do czego służy mapa . Natomiast globus jest kulistym modelem ziemi. Rozmawiajmy z dziećmi o państwach sąsiadujących z Polską dzieląc się naszą wiedzą.
5.IX Symfonia Ludwiga van Beethovena – wersja instrumentalna – tłem do kolejnego zadania.
6.Rysowanie konturów Polski – karty pracy cz.4 s. 39, Na kartach pracy dzieci rysują po śladzie kontury Polski, Szwecji i Włoch oraz kolorują flagi tych państw według wzoru. Zwróćmy uwagę jaki kształt ma kontur mapy Polski, Włoch; do czego jest podobny, co wam przypomina. Z czym kojarzy się kontur mapy Szwecji. Spróbujcie zapamiętać barwy flagi Włoch i Szwecji. Czy pamiętasz jakie miasto jest stolicą Polski? Jak nazywa się nasza najdłuższa rzeka?- wypływająca z gór, płynie aż do morza.
7.„Jestem Polką i Polakiem”- znany nam utwór dla przypomnienia youtube: Niezwykłe lekcje rytmiki
8.Zasłużony relaks. Na spacerze narysujcie patykiem drabinę i przeskakujemy miedzy szczeblami z nogi na nogę, obunóż. Dziewczynki jak macie skakanki to do dzieła !
Do jutra. WESOŁEJ ZABAWY !