ŚRODA  20.05        

 

JESTEM    MALARZEM 

 

 

Pomoce :apaszki,  karty pracy cz.4, farby ,pędzle, duże kartki papieru, karton, podkład muzyczny z youtuba: Cztery pory roku -Vivaldiego, piosenka o cyferkach, malowane wierszyki…. 

 

 

1.Ćwiczenia grafomotoryczne – Karty pracy cz.4 s. 25 – narysuj drogi mrówek.

 

2.Ćwiczenia artykulacyjne -# spiewające brzdące# Dziadek Julka farmę miał. Śpiewamy, ruszamy się  tańczymy i wyraznie powtarzamy tekst oraz sylaby.

 

3.Piosenka o literce M mjak malarz -youtub: ALFABET – Litera M – abecadło dla dzieci po polsku – film edukacyjny.

 

4.Malarz –artysta -  poznajemy kolejny zawód .Wielcy malarze Polscy to m.in. Wit Stwosz

Pamiętacie jak byliśmy na wycieczce w Pałacu w Ostromecku , byliśmy w pracowni malarza. Dla przypomnienia zobaczymy co słychać w takiej  pracowni, zwróćcie uwagę na atrybuty tego zawodu. Pewien malarz mało znany chodził ciągle zatroskany …..

 youtubie : # edukacja#malowane wierszyki # wierszolandia # Malarz

youtub: „W pracowni malarza” -zajęcia w przedszkolu- „Jedyneczka”

 

5.Zabawa muzyczna w ręce trzymamy apaszkę mamy i w rytm muzyki malujemy w powietrzu, wykonując różne ruchy w różnych kierunkach –„ Cztery pory roku” Vivaldiego - wiosna . Zapraszamy mamę, tatę czy rodzeństwo  do wspólnej zabawy muzycznej.

 

6.Jestem malarzem stwórzmy dzieciom wizualizację-  warunki do swobodnego malowania na dużym formacie, może być szary papier. Z kartonu wytnijmy paletę, na której malarze mają farby, no i ważny atrybut to pędzle. Niech małych malarzy poniesie fantazja. Włączmy muzykę – „Cztery pory roku” Vivaldiego – WIOSNA . O wiośnie było wiele zajęć. Pozwólmy dzieciom na ich kreatywność twórczą , a zobaczycie państwo ile w pociechach fantazji. Po skończonej pracy niech każdy artysta opisze co namalował. Proszę podpisać prace i zamieścić krótki opis.   Brawo malarze !!!

 

7.Policzanki -  youtub: Piosenka o cyferkach – DrobNutki//Piosenki dla dzieci

 

Każda cyferka jest troszkę inna, więc poznamy teraz jeee.

Zero wygląda jak jajko, jedynka to słupek z dziubkiem, dwójka to pół serca z kreską,

trójka jest z podwójnym brzuszkiem, czwórka to trójkącik z plusem

piątka to brzuszek z daszkiem, szóstka to kółeczko z hakiem

siódemka to pół trójkąta, a ósemka to dwa kółka, dziewiątka to odwrócona szóstka,

 

Kolorowanka z wydruku na stronie internetowej naszej  grupy,  Karty pracy część 4 s.47 – wskaż elementy , które tu nie pasują.

 

8.To był pracowity czas. Zasłużony relaks, przekąska i czas na świeże powietrze.  

 

9.Popołudniu pokoloruj obrazki i określ w nich nastrój- karty pracy (żółte) cz.4 s.20